Este o soluție extrem de des întâlnită atunci când ai foarte mulți clienți care vor să cumpere de la tine. Iar în cazul BlackBerry, încep să fie din ce în ce mai mulți. E drept că atunci când o companie este în dificultate, iar BlackBerry are niște probleme destul de mari, o grămadă de vulturi apar și fac cercuri pe deasupra victimei.
După prima tranșă de nume interesate să preia compania canadiană, l-am văzut și pe unul din fondatori, Mike Lazaridis, exprimându-și interesul pentru BlackBerry. Imediat după, Lenovo a confirmat, e drept, prin surse neoficiale, că ar putea fi tentată de o preluare. Doar cei de la Huawei, considerați de mulți analiști ca potențiali cumpărători, au dezmințit indirect aceste zvonuri.
Și dacă tot am vorbit de vulturi, în peisaj apare o figură ușor controversată. Este vorba despre John Sculley, cunoscut mai ales pentru perioada petrecută la Apple, pentru conflictele cu Steve Jobs și pentru că l-a determinat pe acesta să plece în 1985 din compania pe care o fondase. Cu o experiență anterioară și în Pepsi, Sculley, a părăsit Apple în 1993 și s-a dedicat de atunci investițiilor.
Cu o avere de “doar” 200 de milioane de dolari, John Sculley pare junior în comparație cu Mike Lazaridis, a cărui avere este estimată la 1,9 miliarde de dolari. Combinată cu trecutul său în business, nu lasă o impresie de maximă încredere în așa-zisul interes manifestat față de preluarea BlackBerry, într-un interviu în The Globe and Mail. Tocmai de aceea, din perspectiva unui simplu observator, îmi pare că există posibilități care oferă perspective mult mai roze pentru canadieni.
via Engadget