Săptămâna trecută, în cadrul Webstock-ului, am remarcat o tendință pe care nu am reușit să o înțeleg prea bine. Majoritatea dezvoltatorilor de aplicații mobile sunt orientați pe Android și iOS, ignornd destul de puternic zona de Windows Phone. OK, putem imputa perspectiva ușor neclară pe care o are acest ecosistem datorită strategiei Microsoft. Dar, deocamdată, trăim în România, aplicațiile pentru taximetrie sau pentru catering se adresează consumatorilor de aici, iar Nokia Lumia tinde să devină, prin modelele sale entry-level și prin prețurile mici, un brand popular și pe la noi. Încă nu îmi revin din faptul că, in iarnă, de sărbători, cel mai ieftin smartphone din oferta Vodafone, la preț fără abonament și ignorând modelele proprii, era Lumia 520.
Toți acești factori conduc la o creștere în popularitate a Windows Phone-ului, iar studiul recent al celor de la Kantar vine să îmi confirme cumva senzația legată de piața din România. Cu mențiunea că el se referă în special la Europa, dar analizează și alte piețe, studiul evidențiază o creștere în popularitate a sistemului de operare pentru dispozitive mobile al Microsoft, mai evidentă la nivelul continentului nostru. Partea cu “în detrimentul iOS-ului” prefer să o ignor, chiar dacă Apple alunecă în jos în țări importante precum Germania, Italia, Franța sau Marea Britanie.
Studiul celor de la Kantar compară o perioadă de trei luni de anul acesta (iunie, iulie, august) cu perioada similară de anul trecut. Vă las pe voi să analizați cifrele pe fiecare țară, cu recomandarea de a studia puțin dinamica pe care a înregistrat-o piața din Japonia. Încă odată, Asia este greu de înțeles.
Via KantarWorldPanel