Samsung şi Apple sunt ca eroii poveştilor copilăriei noastre. Mă feresc să spun care este Făt-Frumos şi care este Zmeul, dar ambilor li se potriveşte expresia care preceda epica luptă dintre cele două personaje: În săbii să ne tăiem, sau în trântă dreaptă să ne măsurăm puterile?
Doar armele par să difere, fiind aduse la un nivel mai contemporan: În tribunale şi procese să ne măsurăm forţele, să dăm o bătălie a patentelor, sau în măreţia sediului cu aspect futurist să ne luăm la trântă?
Dacă nici una dintre aceste posibilităţi de a demonstra superioritatea în faţa oponentului nu corespunde dispoziţiei de luptă dintr-o anumită zi, naratorii de la The Wall Street Journal, citind din autorii de la institutul de cecetări Kantar Media, ne pun pe tavă scenariul unei noi forme de măsurat puterile. În bugete de promovare cheltuite.
Ieşind puţin din lumea basmului şi păşin în cea a concretului şi a cifrelor, vorbim de bugete de promovare cheltuite anul trecut în Statele Unite. Samsung şi-a surclasat rivalii cu un buget total de 401 milioane de dolari în comparaţie cu 333 milioane de dolari cât a cheltuit compania din Cupertino. Toată această putere financiară pusă în slujba promovării este firească şi şi-a arătat roadele în creşterea vânzărilor.
Dată fiind înflăcărarea fanilor celor două tabere, sunt convins că vom asista şi la alte comparaţii artistice, careă să ne comunice că Apple i-a bătut pe Samsung la… nivelul de colesterol al angajaţilor, care trădează o alimentaţie sănătoasă, dar Samsung s-a revanşat învingând Apple fără drept de apel la… spuneţi voi o trăznaie, că m-a lăsat inspiraţia J