Chiar dacă nu sunt definitorii pentru direcția de business a unei companii, manevrele imobiliare pe care le desfășoară pot spune câte ceva despre situația în care se află aceasta.
Și se pare că suntem într-o perioadă propice pentru astfel de tranzacții. Tonul a fost dat de Nokia, care anul trecut în decembrie și-a vândut sediul central din Espoo, Finlanda, pentru suma de 220 milioane de euro, operațiune cu care și-a schimbat binișor balanța financiară exact la sfârșitul anului. Poate că tocmai acesta era și scopul!
Moda este preluată și de către Sony, care tocmai a anunțat prin intermediul Bloomberg că își vinde sediul central din Statele Unite, o clădire de pe Madison Avenue din Manhattan, New York, pe care o deținea de mai bine de 10 ani. Prețul este unul pe măsura clădirii de 37 de etaje. Vorbim despre o sumă în jur de 1,1 miliarde dolari, cam de patru ori mai mult decât valoarea de cumpărare. Vânzarea este estimată să se finalizeze în martie. Adică exact ultima lună a anului fiscal pentru Sony. Coincidență?
La polul opus se află Google, care tocmai a achiziționat o suprafață de 8000 metri pătrați în inima Londrei, pentru ridicarea noului sediu central. Investiția totală pentru acest sediu este estimată la un miliard de dolari de către Reuters. Se pare că motivația dată de anumiți analiști fiscali ține de evitarea taxelor mari din Statele Unite și investirea profitului în noi proprietăți imobiliare.
Sperăm să regăsim și în calitatea produselor pe care acești giganți IT le oferă utilizatorilor, măcar o parte din banii obținuți, respectiv investiți din/în trazacțiile imobiliare pe care le desfășoară.