O rază de speranță a fost lăsată să se întrevadă în interviul pe care șeful cel mare al companiei, Hugo Barra, fost angajat al Google și cel care ține acum frâiele Xiaomi, chiar dacă dintr-o postură ușor neobișnuită, de vice-președinte, l-a acordat celor de la Bloomberg. Deși a afirmat că Xiaomi nu își mai permite să ignore piața din Statele Unite, chestie destul de evidentă dacă ne uităm la cifrele chinezilor și la panta descendentă pe care par să fi intrat, Barra a fost suficient de prevăzător în declarațiile sale încăt să mă împiedice să mă entuziasmez precum a făcut-o mare parte a presei de specialitate și a opiniei publice.
În primul rând, toate referirile sale au fost făcute la adresa pieței din Statele Unite, semn că Europa mai are de așteptat. Hugo Barra a declarat că în luna octombrie Xiaomi va lansa un nou produs pentru piața de peste ocean. Nu a dat însă niciun fel de detaliu despre acest produs. Cred că este prematur să ne gândim la un smartphone.
De altfel, nici restul declarațiilor sale nu au fost foarte concise, deși începutul a fost unul foarte hotărât:
“The U.S. is a market that we definitely have in our sights. We are definitely going there.”
Imediat însă și-a făcut loc acea teamă pe care compania chineză pare să o aibă în momentul în care se discută despre expansiunea în afara Asiei:
“The U.S. is a very important market for any consumer electronics and lifestyle brand, certainly for us as well. Obviously we’ve got to time things carefully.”
Este destul de clar că au realizat și ei că doar cu China și India nu au cum să ajungă sus. Să vedem și cât de repede vor și concretiza măsurile pe care toată lumea le așteaptă. Un prim pas, spun analiștii, a fost licențierea reciprocă a unor patente, pe care Xiaomi a făcut-o cu Microsoft la începutul verii.
Să vedem însă și următorii pași!
via Bloomberg