
Poate pentru că validează ceea ce cred deja mi-a plăcut să citesc un studiu în care apare evident că utilizatorii de aparate Galaxy (87%) și iPhone (73%) consideră că elementul AI aduce prea puțină valoare și nu contează în procesul de achiziție/utilizare.
Prim urmare, în ciuda faptului că atât Apple cât și Samsung promovează intens funcționalitatea AI ca fiind element definitoriu pentru noile generații de smartphone-uri, utilizatorii sunt indiferenți. Sunt unii care au înghițit gălușca AI și consideră că fără AI viața e pustiu, asta e clar.
Tot conform studiului în cauză (făcut de SellCell, o platformă online pemnytru revânzarea telefoanelor) apare că în cazul Apple, cele mai folosite funcții AI sunt cele de ajutor pentru scriere, generarea de notificări, prioritizarea mesajelor și curățarea/îmbunătățirea pozelor.
Pentru utilizatorii Galaxy AI (adică Gemini), pe primul loc este Circle to search, urmează editarea cu Photo Assist și reformularea scrierii via Chat Assist.

Cumva activitățile făcute cu ajutorul AI sunt logice – funcțiile respective putând să aducă ceva valoare. Trist este însă că aproape jumătate dintre utilizatorii inteligenței artificiale Apple au zis AI-ul a fost un factor important în achiziție. Pe de altă parte, în zona Samsung, doar 23.7% au considerat că AI-ul este factor esențial.
Și cel mai important lucru pe care Apple/Samsung/Google ar trebui să îl înțeleagă: doar 11.6% dintre fanii Apple ar fi dispuși să plătească un abonament AI și doar 4% dintre cei Samsung ar fi dispuși să facă așa ceva. Prin urmare toate eforturile giganților de a ne hrăni ‘gratis’ cu AI (pentru ca apoi să ceară bani) nu dau succes, încă.
Majoritatea utilizatorilor nici nu folosește AI-ul și nici nu vede utilitatea lui, cu atât mai puțin să vrea să plătească.
Însă … studiul acesta e făcut pe utilizatorii unui site care se ocupă cu vânzarea de produse second hand, deci deja publicul are un anumit profil. Eșantionul a fost de aproape 2000 de persoane din SUA, dintre care jumătate aveau telefoane cu suport AI (Apple și Samsung).
Sunt curios cum ar arăta acest studiu în Europa? Oare s-ar menține procentele?
Și în acest context, voi ce părere aveți despre AI-ul pe smartphone? Merită? Îl folosiți?
Aștept părerea voastră în comentarii.
Știam deja că e inutil de 1 an de zile.