Aseară am văzut un material de promovare pentru AI-ul Devin, creat de Cognition Labs. E vorba despre un AI care pare că poate să înțeleagă niște cerințe, să le transforme într-un plan de lucru, să se documenteze, să scrie cod și în final să îl și analizeze și să repare singur erorile. Adică fix ceea ce face acum un programator bun.
Ca să zic așa, e un AGI care va lua foarte curând locul multor programatori (să nu zic neapărat ingineri software) pentru că va fi capabil să facă munca de jos. Iar în timp, modele similare vor ajunge să acapareze foarte multe locuri de muncă din domeniul tech – poate chiar majoritatea, fiind în situația de a reduce semnificativ costurile și odată cu asta să lase fără loc de muncă o grămadă de oameni.
Partea bună? Va duce la optimizarea costurilor și poate?! la crearea de soft inovativ, filtrând foarte tare piața de muncă. Merita sa urmariti asta:
În niciun caz nu va putea să elimine toate job-urile din IT și nu îi va da la o parte pe acei oameni care au experiență și care înțeleg foarte bine ceea ce trebuie să facă.
Partea rea? E momentul în care lucrurile vor începe să scape de sub control pentru foarte mulți, sub pretextul că ușurează munca și că le va permite multora să facă aplicații fără să aibă habar de programare. Va fi un instrument de lucru pe care acum câțiva îl vor înțelege și îl pot controla/optimiza. Când acești puțini vor dispărea (poate chiar scoși de pe piață de AI-uri de acest gen) o să ajungem la un moment interesant în care nu va mai fi nimeni să poată repara ce s-a stricat.
Pus simplu, o să fie cam așa:
Trăim vremuri extrem de interesante în care avansul în tech, în special în ceea ce privește programarea o să bubuie și shimbările vor fi atât de mari, încât nu o să putem să ținem pasul cu ele.
Mulți zic că la finalul lui 2025 AI-ul va bate puterea cognitivă a oricărui individ de pe planetă iar până în 2029 va fi mai deștept decât toată umanitatea.
Ironia sorții? Cei mai buni și cei mai bine plătiți programatori lucrează să facă AI-ul care le va lua locul de muncă …
Depinde despre ce sectoare vorbim. Chestiile repetitive, call centere sau altele de scară mică poate-poate vor fi înlocuite de AI. La scară mare ai nevoie de factorul uman 🙂
Raspunsul e clar … depinde. Depinde de manager, depinde de tipul de companie, depinde de tipul de software care este dezvoltat etc.
Doar ca la final, oricum o dam, MULT mai devreme decat ne imaginam, AI-ul ne va lua locul. E doar o chestiune de timp.