HomeFeaturedFocusGoogle plateste serios pentru a fi prezent pe Safari

Google plateste serios pentru a fi prezent pe Safari

V-ați gândit vreodată câți bani pompează Google către Apple ca sa fie motorul de căutare implicit pe Safari?
V-ați gândit vreodată câți bani pompează Google către Apple ca sa fie motorul de căutare implicit pe Safari?

Mulți dintre noi știau că alegerea Apple de a folosi Google drept motor de căutare implicit pe Safari și automat pe macOS și iOS nu a fost o alegere întâmplătoare și că în principiu nu avea nimic de a face cu eficiența. Dar cred că sunt puțini cei care își imaginau câți bani bagă Google în buzunarul Apple pentru a avea întâietatea pe Safari.

Acum, datorită procesului pe care Google în are în SUA, ies la suprafață detalii interesante. Iar unul dintre ele este acela că Google ar fi plătit în 2021 imensa sumă de 18 miliarde USD (pe an) pentru ca Apple să folosească motorul Google pe Safari.

Ați procesat? 18 miliarde USD. Google a considerat că merită să dea atâția bani doar ca să nu piardă supremația pe sistemele iOS/iPadOS și macOS și mai mult, să oprească (cel puțin la nivel teoretic) Apple să își construiască propriul motor de căutare. Sau și mai rău, să îi vină vreo idee precum cea în care să cumpere Bing … Cel puțin așa lasă să se înțeleagă John Giannandrea, fost director la Google executive ce acum se ocupă de machine learning și AI la Apple, în urma depoziției pe care a avut-o în procesul anterior menționat.

Totodată, Satya Nadella, CEO-ul Microsoft, a fost martor în proces și a avansat ideea că pe lângă faptul că Apple s-ar fi temut că Google va folosi serviciile/aplicațiile Maps, Chrome, YouTube ca să ofere experiențe proaste în Safari (așa cum a făcut-o cu platforma Windows Phone/Mobile completez eu) și în felul acesta să diminueze funcționalitatea Safari.

Prin urmare asocierea Apple/Google ar fi fost benefică în ambele părți, mai mult pentru Apple … căci 18 miliarde USD anual nu e o sumă mică.

Mai mult decât atât, Nadella a spus că ar fi fost dispus să plătească chiar și 15 miliarde USD pentru a pune Bing în locul Google pe Safari, pentru că era sigur că odată ajuns pe sistemele Apple, Bing ar fi avut mari șanse să fie adoptat, datorită numărului mare de utilizatori.

De ce ajungem să discutăm despre toate astea? Pentru că dacă o companie precum Google acceptă să plătească 18 miliarde USD pe an ca să fie prezentă pe sistemele Apple ne arată ce putere imensă de convingere/penetrare are Apple și mai mult, combinația Apple/Google duce la un monopol periculos.

Procesul US vs Google e în plină desfășurare și o să fie interesant să vedem ce alte informații mai ies de acolo, în ciuda faptului că datele sunt secretizate și foarte puține chestii ajung în media. Nu am nici cea mai mică îndoială că Google nu va avea prea mult de suferit, indiferent de verdict, că doar vorbim de SUA și de o companie care face imediat ceea ce vrea guvernul SUA.

Și să nu uităm că sub umbrela bunului samaritean, cel care oferă totul simplu și gratis, Google e compania care știe cel mai mult despre noi și are cel mai mare impact vizavi de modul de informare și comportamentul de cumpărare.

E bine să știți asta.

via TV

Ionuţ Bălan
Ionuţ Bălanhttps://www.mobzine.ro
Gadget enthusiast. Ruby Developer. Security addict. IT industry analyst. Reviewer & speaker.

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep