Pentru că o grămadă de consumatori ai produselor Microsoft s-au arătat reticenți în a folosi instrumentele Copilot pentru generarea de conținut, compania din Redmond a pornit “Copilot Copyright Commitment” prin care se angajează să preia asupra sa orice proces legat de drepturilor de autor pe care clienții l-ar putea avea.
˝În eventualitatea în care sunteți trimiși în judecată pe temei legat de copyright (în urma folosirii AI-ului Copilot), o să ne asumăm responsabilitatea pentru potențialele riscuri˝.
Cu asta, Microsoft spune că își va proteja clienții în sala de judecată și va plăti daunele asociate, atâta vreme cât clienții au respectat regulile și filtrele impuse în produsele Copilot. Dar asta se va întâmpla doar pentru acei clienți care au abonamente plătite pentru Microsoft 365 sau Bing Chat Enterprise, utilizatorii produselor gratuite rămân neprotejați.
Inițiativa Microsoft are sens: atâta vreme cât clienți nu folosesc aceste produse în care Microsoft a investit miliarde, ele nu au valoare. Oferindu-se să plătească eventualele daune legate de drepturile de autor, Microsoft transmite că are încredere că așa ceva nu se va întâmpla, iar dacă va fi cazul, sumele vor fi suportabile, avantajul fiind că oamenii le vor folosi comercial și în felul acesta vor ajuta la antrenarea ulterioară a AI-ului.
Din punctul meu de vedere cel mai important aspect al acestei inițiative este legat de GitHub Copilot, instrumentul AI care generează cod pe baza unor descrieri și care deja a început să fie folosit (în varianta comercială) de multe companii. Aștept cu nerăbdare primele procese în direcția asta, pentru că din ceea ce am văzut, Copilot (și în general AI-ul) aduce ca soluții chestii care nu sunt neapărat noi – iar în zona dezvoltării de software, în special în cadrul companiilor mari, drepturile de autor sunt baza dezvoltării.
Dacă nu știați, Microsoft a lansat AI-ul Copilot în luna martie, fiind un instrument care se integrează în toată suita Microsoft 365, fiind capabil să genereze imagini, prezentări, rezumate pentru email-uri, rapoarte etc. Iar din câte înțeleg, adopția stagnează.
Ca să știți!
via Microsoft