HomeFeaturedFocusCum am rezolvat problema legată de autonomie mică pe iPhone 14 Pro...

Cum am rezolvat problema legată de autonomie mică pe iPhone 14 Pro după iOS 16.5

După update-urile iOS 16.4.1(a) autonomia de pe iPhone 14 Pro a scăzut semnificativ, problemă ce nu a fost reparată cu iOS 16.5 Ce am făcut ca să scap de această situație deranjantă.
După update-urile iOS 16.4.1(a) autonomia de pe iPhone 14 Pro a scăzut semnificativ, problemă ce nu a fost reparată cu iOS 16.5 Ce am făcut ca să scap de această situație deranjantă.
Foto by Bing Image Creator.

După update-ul de iOS 16.4.1(a) iPhone-ul 14 Pro pe care îl folosesc s-a ales cu o problemă urâtă de autonomie: abia mai puteam să îl folosesc pe parcursul unei zile. La vremea respectivă am încercat să repar (oarecum) situația cu sfaturile de aici (la sugestia Apple Support), însă rezultatul nu a fost cel sperat.

Am zis că odată cu iOS 16.5 lucrurile se vor rezolva, pentru că deja Apple știa că mulți utilizatori au ajuns să nu mai poată folosi aplicația. Inițial lucrurile nu păreau să fie foarte urâte, autonomia era oarecum similară celei de după iOS 16.4.1(a).

Însă în timp am ajuns să trebuiască să încarc aparatul de două ori pe zi, moment în care am fost contactat de către contul Apple Support de pe Twitter, ca urmare a unui mesaj pe care l-am adresat. Împreună am rulat niște aplicații care au tras ceva date de pe telefon și am ajuns la concluzia că din punct de vedere hardware aparatul nu are nimic.

E ceva din software – m-ați tot auzit spunând că Apple nu știe să scrie software, aceasta este unul dintre motive. Mai jos puteți vedea cum arăta graficul de consum al bateriei după iOS 16.4.1(a) și cum arată acum, după ce am rezolvat problema.

Mai departe, am fost contactat telefonic de la Apple Support și am avut o conversație mai lungă (în limba română), cu partajare de ecran și toate cele, care la final s-a terminat cu recomandarea de a reseta setările iPhone-ului la cele originale – adică tot ce înseamnă rețea, Wallet și configurări iOS. Aplicațiile au rămas neatinse.

Speram ca lucrurile să se rezolve și să nu trebuiască să fac un hardware reset. Ei bine, pentru că lucrurile nu au funcționat cum aș fi vrut și nici nu mai puteam folosi telefonul, am decis că e cazul să risc și să fac (pen)ultimul lucru de pe listă: ștergere și reinstalare din backup.

Venind cu experiența Android unde un hardware reset înseamnă reinstalare completă și reconfigurarea aplicațiilor, am fost (și sunt reticent) la așa ceva. Neavând altă soluție, am zis că merită să încerc.

Backup și restore cu iTunes

Zis și făcut: instalat iTunes pe Windows 11, legat iPhone-ul cu cablu, creată o copie de siguranță – aici aveți grijă să apelați la opțiunea de securizare prin parolă a backup-ului pentru a vă salva tot ce înseamnă informație importantă, lucru ce permite ulterior restaurarea instant.

Apoi un Settings/General/Transfer or Reset iPhone și Erase All Content and Settings. Aici am avut cea mai mare ezitare – tocmai ce instalasem un eSIM și nu aveam chef să merg din nou la reprezentanță să reconfigurez accesul la rețea.

Partea bună este că Apple s-a gândit la asta (sau poate a ținut cont de feedback) și chiar dacă mergi pe opțiunea Erase All Content and Settings, chiar înainte de a porni efectiv procesul ți se oferă opțiunea de a nu șterge datele eSIM.

Și după ce am făcut resetarea și am pornit telefonul, l-am legat din nou de iTunes, am ales opțiunea de restaurare din backup și am așteptat cam 15 minute până ce datele au fost copiate.

Rezolvarea problemei legată de autonomie

Surpriza numărul 1 a constant în faptul că după restaurarea copiei de siguranță TOATE aplicațiile au funcționat fără să fie nevoie de nicio reconfigurare. Chiar și cele legate de bancă, social media, streaming etc. Singura setare ce a trebuit să fie refăcută a fost cea legată de Apple Wallet, unde am fost nevoit să re-adaug detaliile.

Surpriza numărul 2 este că s-a rezolvat problema de autonomie. Am deja vreo cinci zile de când am făcut experimentul și pot spune că bug-ul nu se mai manifestă și am din nou autonomie de peste o zi.

Așa că dacă sunteți în aceiași situație, merită să urmați pașii de mai sus și să vedeți ce iese – oricum nu aveți nimic de pierdut.

Concluzia: Apple a introdus un bug cu update-ul iOS 16.4.1(a) dar a și depus efort ca să mă ajute să rezolv problema. Felicitări oamenilor din spatele contului de Twitter al Apple Support și doamnelor din call center cu care am vorbit. Cam așa ar trebui să decurgă interacțiunea cu un brand de nivelul Apple.

Ionuţ Bălan
Ionuţ Bălanhttps://www.mobzine.ro
Gadget enthusiast. Ruby Developer. Security addict. IT industry analyst. Reviewer & speaker.

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep