Chiar dacă nu vorbim despre o scădere mare, mai îngrijorător pare să fie trendul descendent. În primul trimestru al acestui an (lunie ianuarie, februarie și martie 2023), piața globală de smartwatch a înregistrat o scădere a livrărilor de 1.5% față de perioada similară a anului anterior. Așa cum spuneam, nu este o scădere majoră. Dar este deja al doilea trimestru consecutiv în care avem scăderi de la an la an.
Raportul le apariține celor de la Counterpoint Research. Care justifică această scădere printr-un interes scăzut al publicului față de acest segment de produse wearable în perioada amintită. Această interpretare ar putea lăsa cumva loc de ceva optimism pentru următoarele trimestre ale acestui an. Și pentru o redresare a livrărilor pe tot 2023-ul, atunci când anul va fi încheiat.
Toți mari jucători de pe piața globală de smartwatch (Apple, Samsung și Huawei) au înregistrat scăderi ale livrărilor. La polul opus se află un producător indian cu nume ciudat, Fire-Boltt, cu o creștere de 117%. De altfel, deși a vândut doar pe piața locală, acest producător a reușit să se plaseze pe locul al doilea după numărul de unități livrate, în spatele celor de la Apple. Evident, prețul mic de vânzare al produselor sale a contribuit din plin la acest lucru.
Mai multe detalii despre acest studiu al celor de la Counterpoint Research găsiți în link-ul sursă.
via Counterpoint