În primul trimestru din 2023 s-au vândut 269,8 milioane de smartphone-uri, cu 14% mai puțin decât în aceiași perioadă din 2022. Acestea sunt datele publicate de cel mai recent studiu Canalys care mai spune și că în ciuda faptului că primul trimestru a fost unul slab, lucrurile s-ar putea schimba în perioada următoare.
Campioni la vânzări sunt Samsung, cu 60.3 milioane de unități vândute, din aproape toată gama de produse. Apple e pe locul al doilea cu 58 milioane de unități, singura companie care a crescut față de anul trecut. Pe cel de-al treilea loc se află Xiaomi, cu 30.5 milioane de unități și apoi vine OPPO și vivo cu 26.6, respectiv 20.9 milioane de unități vândute.
Global smartphone shipments and annual growth
Canalys Smartphone Market Pulse: Q1 2023Vendor Q1 2023 shipments (million) Q1 2023
market
shareQ1 2022
shipments (million)Q1 2022market
shareAnnual
growthSamsung 60.3 22% 73.7 24% -18% Apple 58.0 21% 56.5 18% 3% Xiaomi 30.5 11% 39.2 13% -22% OPPO 26.6 10% 29.0 9% -8% vivo 20.9 8% 25.1 8% -17% Others 73.4 27% 87.6 28% -16% Total 269.8 100% 311.2 100% -13% Note: Xiaomi estimates include sub-brand POCO, and OPPO includes OnePlus. Percentages may not add up to 100% due to rounding.
Source: Canalys Smartphone Analysis (sell-in shipments), April 2023
În ceea ce privește cota de piață, Samsung ocupă încă primul loc cu 22%, dar cu o scădere importantă a vânzărilor (-18%) în primul trimestru. După cum am spus, Apple vine pe locul al doilea cu o creștere de 3% (singura companie care a reușit creștere), apoi vine Xiaomi cu 11% (și o scădere de 22% a vânzărilor față de Q1 2022), OPPO cu 10% (și aici o scădere de 8%) respectiv vivo cu 8% (scădere de 17% a numărului de unități vândute).
Pentru Samsung este o prognoză bună, arătând că își revine după un final de an foarte prost, doar că asta nu înseamnă că trendul se va și menține. Revenirea se datorează noilor lansări din seria Galaxy S23. În același timp cifrele bune ale Apple se datorează unor vânzări mari în zona Asia Pacific, acolo unde consumatorii au apreciat experiența din magazine și caută așa ceva.
Trebuie să mai ținem cont și de faptul că prețul componentelor este încă unul mare și asta va ține sus prețurile aparatelor, lucru care s-ar putea materializa în stagnarea sau declinul vânzărilor până la finalul anului.
Pe de altă parte, zona middle range este interesantă din punct de vedere al prețului și al specificațiilor, mai mult decât suficiente pentru un utilizator obișnuit. Atâta doar că acești consumatori nu sunt dispuși să aloce bugete an de an pentru înnoirea aparatelor.
În condițiile date Canalys prezice că după jumătatea anului stocurile își vor reveni și e posibil să vedem o creștere a vânzărilor în așa fel încât la final de 2023 să fim măcar la nivelul din 2022.