Piața wearable, una dintre cele mai dinamice în ultimii ani, a suferit anul trecut ca urmare a efectelor pandemiei și s-a contractat. IDC spune că în ciuda scăderii din primul trimestru al acestui an, zona wearable va crește la o valoare de 442.7 milioane de dispozitive, cu o creștere de 6.3% față de anul 2022.
În acest moment există un exces de stocuri ce afectează nivelul mediu al prețurilor și nu favorizează vânzările. Această situație ar trebui să fie rezolvată în partea a doua a anului când va începe și creșterea care ar trebui să țină pentru următorii 4 ani, când vânzările globale ar ajunge la 644.5 milioane de dispozitive, cu o creștere anuală de 5.4%
Top 5 Wearable Device Product Categories by Shipment Volume, Market Share, and 2022-2027 CAGR (shipments in millions) | |||||
Product | 2023 Shipments | 2023 Market Share | 2027 Shipments | 2027 Market Share | 2022-2027 CAGR |
Earwear | 325.0 | 62.1% | 404.0 | 62.7% | 5.6% |
Smartwatch | 162.2 | 31.0% | 205.3 | 31.9% | 6.1% |
Wrist Band | 33.8 | 6.5% | 31.7 | 4.9% | -1.6% |
Others | 2.2 | 0.4% | 3.5 | 0.5% | 12.5% |
Total | 523.2 | 100.0% | 644.5 | 100.0% | 5.4% |
Source: IDC Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker, March 7, 2023 |
În acest studiu piața wearable este văzută ca suma vânzărilor legate de căști, ceasuri smart, brățări de fitness, inele inteligente etc. Adică orice dispozitiv smart pe care îl purtăm cu noi.
Și din punctul meu de vedere piața wearable este cea care ar trebui să aibă o dinamică bună în perioada următoare, în special pe zona de dispozitive smart de tip ceasuri, inele și brățări ce au și o componentă de healthcare. Oamenii înțeleg că e bine să folosească un astfel de dispozitiv ce ar putea să le salveze viața la un moment dat prin oferirea de informații pe baza cărora medicii să înceapă investigații detaliate.
Însă situația economică actuală este un factor de presiune care nu induce neapărat un comportament pro activ în zona asta. Așa că o să fie interesant să vedem cum va evolua piața în condițiile în care companii precum Apple vin cu produse interesante, sensibil mai scumpe decât ale competiției, justificate doar prin brand și elementul de fashion.
Voi ce credeți? Aveți (sau vă gândiți să vă cumpărați) vreun produs wearable?
via IDC