După cum am spus ieri, Microsoft a anunțat noi versiuni pentru browser-ul Edge și motorul de căutare Bing care folosesc tehnologia ChatGPT pentru o interacțiune mai simplă. Direct în Edge sau în Bing, utilizatorii pot să discute cu Bing la fel cum o fac cu ChatGPT și să primească răspunsuri coerente. Cele două tehnologii vin să extindă experiența de browsing și să simplifice găsirea de informații în mediul online.
Câteva exemple legate de modul în care se va putea interacționa cu motorul de căutare sunt legate de găsirea/propunerea unui itinerariu întins pe câteva zile, cu exemple de activități în fiecare zi – ˝crează un itinerariu pentru fiecare zi din cele 5 în Mexico City˝. Răspunsul a fost oferit de noul chat bot al Bing, cu detalii și link-uri către obiectivele de vizitat.
Noul Bing duce mai departe puterea ChatGPT fiind capabil să folosească în timp real informațiile de pe internet și în felul acesta să ofere răspunsuri actualizate (nu neapărat mai bune).
Microsoft spune că noile tehnologii folosesc la bază GPT 3.5, același model disponibil în ChatGPT al Open AI, denumit ¨Prometheus Model˝, dar care este extins ca să poată oferi rezultate mai bune.
Cine vrea să folosească noul model Bing cu ChatGPT o poate face intrând pe link-ul de pe www.bing.com. Pentru moment interacțiunea poate fi făcută doar pe baza unor modele predefinite, însă cei interesați pot să se înscrie pe lista de așteptare care va oferi acces nelimitat la noile tehnologii cu condiția să vină de pe un IP de SUA (din România nu merge în acest moment). Deci posibilitatea de testare există, dar numai pentru unii …
În noul Edge există două noi elemente: chat și compose care o să apară în sidebar-ul Edge. Cu ˝chat˝ utilizatorii vor putea să ofere un sumar al paginii curente și să ceară detalii suplimentare, în timp ce ˝compose˝ va funcționa ca un asistent virtual, permițând crearea de teste din mesaje email, conținut social media etc.
Detalii suplimentare au fost date și de Yusuf Medhi, Corporate Vice President & Consumer Chief Marketing Officer, într-un articol publicat ieri seară pe site-ul Microsoft.
În paralel, Google se zbate să spună că lucrează la ceva similar, dar fără să ofere nimic solid. Astăzi ar trebui să aibă și ei o prezentare legată de Bard în care se vor lăuda cu ce știu să facă și ei.
Este cu siguranță un moment de cotitură vizavi de ceea ce înseamnă găsirea și consumul informațiilor de pe internet, o schimbare radicală față de algoritmii Google care scoteau în față conținutul plătit sau acela creat special pentru a putea fi indexat corect. Nu înseamnă că noul Bing cu ChatGPT, sau Google Bard vor fi mai bune – în mod cert vor fi altceva și va trebui să ne obișnuim cu chestia asta. Și mai important, va trebui să învățăm să discernem conținutul valid de cel fake – ChatGPT a demonstrat că poate crea lucrări coerente, dar care nu au nicio treabă cu realitatea.
Din punctul meu de vedere toată atenția acordată acum asupra ChatGPT și ideii de AI în căutare face bine și ar trebui să tragă un semnal de alarmă: la câți analfabeți funcționali există pe lumea asta, pericolul de dezinformare crește exponențial. Ultimii ani ne-au arătat cum analfabeții sunt specialiști în vaccin, război, dezinformare, când de fapt și de drept ei sunt mijloacele prin care acest curent există.
Când Bing cu ChatGPT și Google Bard vor fi active, va trebui să reînvățăm cum să facem căutări pe net ca să ajungem la rezultate reale, în ciuda mesajelor de marketing care spun că treaba asta se face automat de AI.