Se știe deja că Netflix pregătește o versiune mai ieftină de abonament, care va include și reclame livrate către abonați. Am aflat și că platforma de streaming video va colabora cu Microsoft pentru livrarea în condiții optime a reclamelor și pentru monetizarea lor.
Acum aflăm că acest abonament mai ieftin vine și cu alte minusuri. Puse toate în balanță, aceste inconveniente ar putea să reprezinte o piedică destul de mare în calea atragerii de noi abonați cu acest tip de abonament mai ieftin.
Se pare că cei care vor utiliza acest tip de abonament Netflix (care se pare că își va face debutul la începutul anului viitor) nu vor putea să mai urmărească conținutul cât timp sunt offline. Mai exact, nu va mai exista posibilitatea de download pentru conținutul platformei, pentru a putea fi vizionat ulterior.
Pe de o parte are logică, din moment ce reclamele nu vor mai putea fi livrate în timp real. Pe de altă parte, poate reprezenta un inconvenient major pentru mulți utilizatori.
Netflix se confruntă în ultima vreme cu o scădere continuă a numărului de abonați. De aici și nevoia de alternative care să atragă noi clienți. Scăderea este cauzată, cred eu, în cea mai mare măsură, de apariția platformelor concurente. Disney+, Amazon Prime și renașterea HBO Max (fostul HBO Go) au lovit puternic în poziția Netflix.
Încep să cred și eu tot mai tare că în momentul în care va apărea abonamentul cu reclame incluse, vom asista și la o creștere a prețurilor pentru abonamentele actuale.
via TapeDrive