Dacă în ultima vreme ați avut senzația că pe feed-ul din Instagram apar tot mai multe chestii care nu vă reprezintă, pregătiți-vă că urmează ceva și mai rău: Mark Zuckerberg a anunțat că în curând (adică până la finalul lui 2023) algoritmii de aducere a conținutului în feed-urile de Instagram și Facebook vor fi modificați să aducă și mai mult conținut terț, ca să țină pasul cu porcăriile de pe TikTok. Dacă acum, cam una din șase postări nu au treabă cu ce vă interesează, adică undeva la 15% din conținut, pe viitor asta o să crească semnificativ. Iar pe Instagram s-a depășit deja acest procent și urmează să vedem și mai multă informație irelevantă. Cam dublu.
Asta a spus Zuckerberg despre noul algoritm Discovery Engine, o mișcare radicală față de ideea inițială în care Facebook și Instagram arătau conținut de la oamenii pe care îi consideram interesanți. Va urma trendul TikTok unde toate tâmpeniile inventate de om sunt prezentate și dacă cumva ajungi să urmărești întâmplător un anumit subiect, nu mai scapi de clip-uri similare. Deja asta a devenit extrem de enervant pe Instagram și e motivul pentru care încep să folosesc tot mai puțin această platformă.
Zuckerberg crede că migrarea către o structură similară TikTok va crește interacțiunea și nivelul de calitate a informației!??! Adică Facebook și Instagram sunt niște enciclopedii unde găsim numai informație de calitate, monitorizată și filtrată. Cred că omul e fumat sau nu s-a mai uitat de mult prin propriul produs …
De ce face asta? Pentru că pierde priză la public și nu mai are utilizatori noi, în timp ce TikTok face asta – și din punct de vedere business lucrurile trebuie să se schimbe. Nu mai contează poveștile cu interacțiunea socială semnificativă.
Concluzia este că așteptați-vă ca lucrurile să se deterioreze și mai tare pe Facebook și Instagram și pregătiți soluții: ori părăsiți platforma ori încercați să vă dezvoltați bunul simț ca să puteți evita toate mizeriile ce vă vor fi afișate.
via TV
Așa încet mulți utilizatori vor părăsi aceste platforme. Oricum sunt curios cum o să evolueze aceste două platforme în următori cinci ani – sau vor ajunge ca platforma MySpace.
Am senzatia ca Mark nu se gandeste la utilizatorii existenti, se uita dupa cei care vor veni si astia nu mai aleg FB si Insta pentru ca TikTok e la nivelul lor de inteligenta.
Si atunci face si el schimbarile de rigoare ca sa ii atraga in curtea lui. Nu ii pasa de cei existenti, care oricum sunt … “batrani”.
Cumva, din punct de vedere business nu e o decizie rea – la final conteaza numarul de utilizatori si cum interactioneaza ei in platforma, nu calitatea continutului. Asta e doar material de comunicat de presa si povesti de MK pt conferinte.