O asemenea premieră negativă s-a simțit rapid în prețul de tranzacționare a acțiunilor Netflix, care a scăzut într-o singură zi cu 25%. Probabil că a fost doar șocul, scăderea nu va fi nici pe departe atât de mare, chiar dacă acțiunile vor rămâne o perioadă de timp la un nivel mai mic decât cel de dinaintea publicării acestor cifre.
În primul trimestru al acestui an (primele trei luni din 2022), oficialii companiei se așteptau la nivel global la o creștere a numărului de abonați cu aproximativ 2,5 milioane. Au pierdut însă aproximativ 200.000 de utilizatori plătitori, prima scădere trimestrială din momentul apariției acestui serviciu de streaming video.
Ca un soi de raspuns la această realitate cu care Netflix se confruntă, oficialii companiei iau în calcul introducerea unui abonament mai ieftin, care să includă însă și reclame.
Declarația a fost făcută chiar de către CEO-ul companiei, Reed Hastings, care a afirmat că preferă oricând simplitatea abonamentului (aș zice că banii încasați, nu simplitatea), dar trebuie să vină în întâmpinarea dorințelor utilizatorilor. Ca și cum utilizatorii care cer prețuri mai mici (să nu uităm că Netflix a mărit prețurile pe unele piețe și cred că intenționa să o facă și în restul piețelor rămase cu aceleași tarife), cer de fapt reclame.
E drept că este o situație în care trebuie găsit un echilibru și că Netflix probabil investește tot mai mult în producțiile proprii, dar parcă ar fi fost mai inspirat un discurs ceva mai direct, mai transparent.
Pe de altă parte să nu uităm că Netflix s-a retras din Rusia, lucru care i-a costat circa 700.000 de abonați.
Nu în ultiumul rând, mișcările puternice din partea HBO Max, care se află într-o campanie de rebranding, au influențat și ele alegerile utilizatorilor.
via GSM Arena