Se pare că HMD Global, compania finlandeză care operează numele Nokia pe piața de smartphone nu prea mai este interesată de segmentul high-end. Este o poziție asumată oficial, pe care a făcut-o publică Adam Ferguson, Global Head of Product Marketing la HMD Global, într-o discuție cu cei de la Android Authority.
“Making an $800 phone doesn’t make sense for us at the moment.”
Merită făcută o scurtă paranteză aici, un flagship veritabil sare de 1000 dolari/1000 euro. La 800 dolari vorbim mai degrabă despre un premium mid-range. Dar și aceasta este o categorie pe care Nokia simte că nu poate fi competitivă. Pentru că de fapt despre asta este vorba. Despre imposibilitatea de a se lupta de la egal la egal cu producătorii de smartphone consacrați.
Ultimul flagship al companiei a ieșit pe piață în 2019. Este vorba despre Nokia 9 PureView, care s-a dorit a fi un premium camera phone. Dar din păcate s-a dovedit un eșec din moment ce nu s-a bucurat de popularitatea pe care o aștepta compania finlandeză.
Nokia își va focusa eforturile pe segmentele entry-level și mid-range, acolo unde încă vinde destul de bine. E drept, se bucură și de sprijinul operatorilor de telefonie mobilă, cel puțin pe piețele europene. De asemenea, compania nu renunță nici la segmentul feature-phones. Vedem mai jos un grafic cu vânzările companiei pe cele două mari categorii.
Pnă la urmă ar putea fi o decizie care să ajute compania. Pentru că exemple de nume mari, consacrate la un moment dat pe piața de smartphone, care s-au încăpățânat să ținească doar segmentele high-end și eventual categoria de mijloc, sunt destule. LG, HTC sau Sony sunt cele mai sonore dintre ele. Și nici una dintre acestea nu a reușit, ba unii chiar au eșuat lamentabil. Așa că decizia celor de la HMD Global ar putea fi una sănătoasă pentru viitorul companiei.
Oricum, se pot răzgândi peste un an, doi. Nu este o decizie ireversibilă!