Dacă tot vorbim de top-uri, am zis că merită să vă dau și câteva detalii despre piața de carte. La finalul lunii noiembrie s-a desfășurat a doua ediție a LibFest, un târg virtual de carte și experiențe digitale, pe Libris.ro, ce a avut cu 25% mai mulți participanți decât ediția anterioară.
Conform detaliilor pe care le-am primit într-un comunicat de presă, în cele 4 zile de târg fost vândute aproape 65.000 de volume, cu o medie de 5 cărți pe comandă. Din topul celor mai vânduți autori fac parte trei scriitori români: Dumitru Constantin Dulcan, Mihai Morar și Adina Moldoveanu, în timp ce Ioana Chicet-Macoveiciuc conduce în topul vânzărilor de cărți pentru copii.
La nivel de participanți, o treime din numărul de vizitatori (aproape 300000) ai târgului de carte LibFest au fost cititori cu vârsta cuprinsă între 35 și 44 de ani, urmați îndeaproape de categoria cititorilor tineri – 25-34 de ani (20%). Cei mai mulți au achiziționat în cele 4 zile de târg cărți pentru copii (25%), beletristică (21%) și cărți de dezvoltare personală (10%).
Haideți să vedem statisticile, că despre ele am zis că vorbim:
Top 10 cele mai urmărite lansări de carte și dialoguri LibFest
- Dumitru Constantin Dulcan
- Ioana Chicet-Macoveiciuc
- Gabriel Liiceanu
- Andreea Esca – dialog – 30 de ani Libris
- Radu Paraschivescu
- Gytha Lodge
- Ioan Aurel Pop
- Mark Honigsbaum
- Mircea Cărtărescu
- Suleika Jaouad în dialog cu Cătălin Striblea
- Petronela Rotar
Dorința cititorilor de interacțiune și amprenta pandemiei se poate observa și la nivelul titlurilor cele mai căutate. Astfel, printre cele mai vândute volume se numără Când corpul spune NU – Gabor Mate, Dieta minții – Adina Moldoveanu, Despre sensul vieții – Mihai Morar în dialog cu părintele Necula, Cele 5 limbaje ale iubirii – Gary Chapman sau Iernile sufletului – Katherine May.
Top 10 cele mai vândute cărți
- Când corpul spune nu – Gabor Mate
- Dieta minții – Adina Moldoveanu
- Trenul spre Samarkand – Guzel Iahina
- Despre sensul vieții – Mihai Morar, Părintele Necula
- Băiatul cu pijamale în dungi – John Boyne
- Inteligența materiei. ediție aniversară – Dumitru Constantin Dulcan
- Cele cinci limbaje ale iubirii. Ed. 6 – Gary Chapman
- Privita din întuneric – Gytha Lodge
- Iernile sufletului – Katherine May
- Din cer au căzut trei mere – Narine Abgarian
Top 10 cei mai vânduți autori în cadrul LibFest
- Gabor Mate
- Colleen Hoover
- Guzel Iahina
- Adina Moldoveanu
- Joe Dispenza
- J.K. Rowling
- Mihai Morar, Părintele Necula
- John Boyne
- Dumitru Constantin Dulcan
- Irvin D. Yalom
Un număr tot mai mare de părinți a participat la evenimentele din cadrul LibFest, de la lansări de carte și dialoguri despre educație și impactul cărților în viața copiilor până la achiziție, semn că tot mai mult părinți includ în cadourile de sărbători cărți. Astfel, dacă unul dintre cele mai urmărite evenimente online a fost dialogul pe tema rolului cărților în dezvoltarea și educarea copiilor dintre Ioana Chicet-Macoveiciuc, autor de carte și blogger de parenting, și Sever Gulea, medic psihiatru și blogger literar, la nivelul întregului eveniment , 25% dintre achizițiile de carte au fost pe acest segment.
Top 10 cei mai vânduți autori pentru copii LibFest
1. Ioana Chicet-Macoveiciu
2. Sven Nordqvist
3. Jill Tomlinson
4. Matt Haig
5. Charles Dickens
6. Anna Dewdney
7. Cornelia Funke
8. Erin Hunter
9. Geronimo Stilton
10. Antoine De Saint-Exupery
Top 10 cele mai vândute cărți pentru copii
1. Prima mea carte de Crăciun. Povești, colinde, podoabe și merinde
2. Micul prinț – Antoine de Saint-Exupery
3. Aventurile lui Habarnam și ale prietenilor săi – Nikolai Nosov
4. Poveste De Crăciun – Charles Dickens
5. Bufnița care se temea de întuneric – Jill Tomlinson
6. Când Moș Crăciun a căzut din cer – Cornelia Funke
7. Singur pe lume – Hector Malot
8. Conni sărbătorește Crăciunul – Liane Schneider
9. Războiul care mi-a salvat viața – Kimberly Brubaker Bradley
10. Petrecerea de Crăciun a lui Pettson – Sven Nordqvist
Am pornit ideea acestui târg cu peste 150 de evenimente online, un maraton online de lansări, discuții și dezbateri pe marginea cărților momentului. Evenimentele offline de carte sunt în prezent înlocuite de cele virtuale, pentru că indiferent de mediul de desfășurare, este nevoie de interacțiune între cititori, autori și oamenii de cultură. Cititorii au fost activi și prezenți pe durata dialogurilor culturale, au comandat cărți cu autograf și au fost receptivi la recomandările specialiștilor Libris. Acest comportament se răsfrânge asupra tuturor categoriilor de vârstă și indiferent dacă cititorii sunt interesați de beletristică, dezvoltare personală, cărți de specialitate sau cărți pentru copii. Faptul că am putut oferi livrarea ultra-rapidă a cărților comandate, inclusiv prin opțiunea de livrare în peste 2200 lockere EasyBox la nivel național, ne-a apropiat și mai mult de atmosfera de târg de carte, a precizat Laura Țeposu, CEO Libris.