
Cel de-al treilea trimestru din 2021 marchează o situație interesantă pe piața smartphone-urilor din România: Oppo, intrat pe piață în iunie 2020 ajunge pe locul al treilea, cu o creșeere de 130% față de anul trecut.
Datele oferite de Canalys ne arată că în Q3 din 2021 singurele companii care reușesc creșteri sunt Xiaomi (locul 2, cu 22% din piață) și Oppo (locul al treilea cu 14%, dar cu cea mai mare creștere).

Samsung revine pe primul loc, fiind brandul cel mai vândut de smartphone-uri în România, numai că are o cotă de piața este în scădere, ajungând la 34%. Apple rămâne pe a patra poziție, asta înainte de lansarea seriei iPhone 13. Pe locul al doilea se află (surprinzător aș zice) Xiaomi.
Concluzia e simplă: și în România începe să se simtă presiunea produselor ieftine chinezești și publicul ce reacționează la preț și specificații dar nu la calitate, lucru perceput intens de Samsung. Iar printr-un marketing bun și prețuri promoționale Oppo crește (nu neapărat cu produse mai bune decât altele similare de pe piață).
Iar pe locul 5 se menține Lenovo, cu doar 3%. Lipsește complet din peisaj Huawei (și din cauza faptului că nu au mai adus modele noi în România), la fel și Asus.
Probabil că în perioada următoare o să vedem exact ceea ce am spus și cu alte ocazii: pe piață va rămâne Apple și colecția de companii chineze ce vând produse ieftine, slabe calitativ, pe placul utilizatorilor români.