Este vorba despre utilizatori activi lunar, însă bariera este una extrem de importantă. Pentru că ea plasează TikTok în rândul platformelor de social media foarte populare, alături de Instagram, Facebook și YouTube. Și asta în ciuda unor bariere de care s-a lovit pe unele piețe (mari), ca Statele Unite sau India.
Ca o scurtă paranteză, poziția Statelor Unite a fost dictată de faptul că TikTok este o companie chineză. Și cu asta cred că am spus destul de multe.
Iar ca o părere personală, deși am alăturat toate platformele de mai sus într-o singură frază, marea diferență este dată de controlul asupra mesajelor transmise prin intermediul respectivelor platforme. Am senzația că tinerii au migrat masiv înspre TikTok tocmai pentru că acolo este permisă o exprimare mult mai liberă. Care de cele mai multe ori se traduce în mesaje pline de ură la adresa unor minorități, la exprimări vulgare și la promovarea unor non-valori.
E drept, se întâmplă și pe YouTube sau Instagram, dar parcă într-un mod totuși mai filtrat. Repet, este doar o părere personală.
Revenind la TikTok, platforma chineză are meritul de a fi determinat schimbări și la nivelul competitorilor. Instagram Reels sau YouTube Shorts sunt instrumente cu care cele două platforme au încercat să se apropie de publicul TikTok. Și să le ofere celor care generează conținut mai multe căi de comunicare cu fanii lor.
Deocamdată TikTok își continuă ascensiunea. Așa că este posibil să vedem o creștere în popularitate și pe viitor. Și nici măcar nu știm dacă acest lucru este unul bun.
via GSM Arena