Este una dintre cele mai succinte dar exacte caracterizări ce pot fi făcute proiectului “Vreau în clasa a IX-a” pe care îl derulează cei de la World Vision România. Sunt de fapt niște tabere de vară în care beneficiarii proiectului participă, în mai multe serii, având ocazia să experimenteze activități la care nici nu visau poate. Un astfel de exemplu este interacțiunea cu roboți de tipul brațe colaborative (coboți).
In cadrul activitatilor de invatare i-am avut invitati pe Razvan de la Universal Robots A/S si Cristi de la Es Elektro, care au adus doi roboti sub forma de brate colaborative, care au impresionat participantii la tabara. Cei 85 de bursieri au avut ocazia ca, in grupe mici de lucru, sa invete despre rolul robotilor in diverse domenii de activitate, despre programare, despre cum este posibil tot procesul. Au putut chiar sa se “joace” programand cei doi roboti sa realizeze diverse miscari. De asemnea, alaturi de cei doi reprezentanti, au vazut filmulete si au avut ocazia sa invete despre programare si robotica.
Numai din județele Valcea și Olt au participat 85 de elevi bursieri. Însă tot proiectul “Vreau in clasa a IX-a” înseamnă mult mai mult. Înseamnă un total de 860 de copii din 90 de școli din zone defavorizate (de cele mai multe ori rurale) din Valcea, Ialomița, Vaslui, Iași, Dolj și Cluj.
Programul celor de la World Vision România își propune să încurajeze elevii din astfel de zone să își continue studiile după terminarea clasei a 8-a și să-i însoțească în parcursul lor prin liceu. Și asta pentru că mai mult de jumătate dintre copiii care abandonează școala după terminarea a opt clase, o fac din cauza costurilor prea mari, pe care familiile lor nu și le pot permite. O mână de ajutor venită la momentul oportun poate schimba viețile acestor copii, iar taberele de vară din cadrul acestui proiect reprezintă astfel de încurajări și susțineri pentru acești copii.