Este un lucru îmbucurător și, pe de-o parte, destul de normal. Piata de tablete a crescut în 2020 pentru că acest segment de dispozitive, alături de laptopuri, s-a pretat cel mai bine muncii de la domiciliu. Și mai ales școlii online, care a fost la ordinea zilei în anul care s-a încheiat. Lucrurile sunt însă și mai interesante dacă ne uităm la faptul că 2019 a marcat o scădere a vânzărilor de tablete față de anul anterior.
În anul pe care toți vrem să îl lăsăm în urmă cât mai repede, 2020, s-au vândut 164,1 milioane de tablete. O creștere de 13,6% față de cele peste 144 milioane vândute în 2019. Un procent destul de mare în condițiile în care acest segment de produse avea un trend descrescător și pierdea din popularitate în fața invaziei tot mai agresive a telefoanelor smart. Cifrele sunt scoase dintr-un studiu IDC dedicat acestei piețe.
În ceea ce privește distribuția jucătorilor de pe piata de tablete, Apple domină în continuare autoritar. A avut în 2020 o cotă de piață de 32,5%. Practic una din trei tablete care s-au vândut anul trecut a fost un iPad. Pe locul al doilea, cu o cotă de piață de 19,4%. Următoarele locuri sunt ocupate de Huawei, Lenovo și Amazon, în ordinea descrescătoare a cotelor lor de piață.
De menționat că Huawei începe să piardă din turație. Lucru cauzat, cel mai probabil, de lipsa serviciilor Google de pe produsele sale. Efectele interdicțiilor impuse de Statele Unite se simt și în alte zone, nu doar pe piața de smartphone. În ultimul trimestru al anului trecut, cifrele Huawei au fost destul de îngrijorătoare la nivel de vânzări de tablete. La polul opus se află Lenovo, care a crescut spectaculos.
Vedeți mai sus dinamica de pe piata de tablete pentru tot anul 2020. Studiul celor de la IDC este destul de complex. De văzut dacă a fost doar o creștere de conjunctură, care a speculat o ușoară criză de aprovizionare pe piața de notebook-uri, sau trendul crescător al tabletelor se va menține și în 2021.
via IDC