Aș fi spus chiar că a crescut spectaculos. Pentru că a ajuns la un nivel record pentru ultimii șase ani. Însă tot nu mi se pare că ar fi urcat la o valoare care măcar să gâdile prețul mediu de vânzare pentru telefoanele Apple. Valoarea respectivă, Average Selling Price (ASP), a fost subiectul unui studiu dedicat Samsung de către Strategy Analytics. Și a fost calculat pe perioade de trei luni.
Într-adevăr, prețul mediu de vânzare pentru telefoanele smart Samsung a crescut în primul trimestru al anului cu 8,5% față de perioada similară a anului trecut. Și mai interesant, a crescut cu 20,7 procente față de anterioarele trei luni (ultimul trimestru al lui 2019, în care a fost inclus și sezonul sărbătorilor de iarnă).
Însă valoarea absolută a fost de 292 dolari. Față de 247 dolari în primul trimestru al lui 2019. În ciuda creșterii evidente, este o valoare foarte mică prin comparație cu Apple, o companie care a arătat de atâtea ori că știe să atragă profitul de pe piața de smartphone ca un magnet. Și vă arăt un grafic cu veniturile producătorilor de smartphone pe piețele din Europa de Vest. Procentele spun totul, în condițiile în care Apple vinde mult mai puține telefoane ca Samsung.
Oricum, pentru compania coreeană a fost și un moment de conjunctură. A avut pe piață în această perioadă de trei luni și noua serie de flagship-uri Galaxy S20, dar și două terminale foarte scumpe, dar care au făcut vâlvă prin construcția inedită. Este vorba despre Samsung Galaxy Z Flip și despre relansatul Samsung Galaxy Fold. Două terminale cu preț foarte mare, care au tras în sus acest ASP destul de tare. De aici și recordul pentru ultimii șase ani.
Așa că, deși Samsung se laudă cu această performanță, nu este totuși o realizare formidabilă.
via SamMobile