În SUA Google a fost dată în judecată cerându-se despăgubiri de 5 miliarde USD pentru că încalcă intimitatea utilizatorilor și îi urmărește chiar și atunci când folosesc modul ”incognito” în bowser. Știu că încă există mulți utilizatori care nu își dau seama că activarea modului ”incognito” în browser nu îi face invizibili sistemului de monitorizare al Google (Analytics) iar treaba asta s-a întors împotriva Google.
Evident Google spune că e o neînțelegere și că mereu a spus că și atunci când este activat modul ”incognito” istoricul de căutări și activitatea în browser sunt înregistrate. Doar că de la a spune asta undeva, într-un acord de licențiere pe care puțini în citesc și a promova ideea că poți sta ascuns (de alții, nu de Google!) prin activarea ”incognito” este o diferență foarte mare. Și iată că probleme vin din SUA și nu din UE, așa cum probabil v-ați fi așteptat.
Procesul de care vă spun a fost deschis în California (San Jose) de către firma de avocatură Boies Schiller Flexner pe motiv că milioane de utilizatori ce au activat modul ”incognito” în 2016, după introducerea lui în browser.
Google, prin Jose Castaneda susține că ”așa cum vă spunem de fiecare dată când deschideți modul incognito în browser, site-urile pot să colecteze date de pe voi și despre istoricul de browser”. Ideea din spatele colectării datelor este aceea ce a oferi informații utile posesorilor de site-uri, care pot în felul acesta să optimizeze conținutul în funcție de interesul cititorilor – treaba asta nu e o chestie rea, mai ales în condițiile în care prea puțin internauți plătesc pentru a accesa conținut pe internet și în felul acesta să poată susține activitatea celor ce publică materiale.
Sub deviza că ”prea mulți americani sunt puși în situația în care datele lor personale sunt interceptate, colectate, înregistrate și exploatate de către companiile de tehnologie ale căror produse au devenit indispensabile”, activitatea Google nu e ok. Și prin urmare se cer despăgubiri.
Ca de obicei, oricărui om cu mintea la cap îi e clar că adevărul e undeva la mijloc, doar că există o categorie de utilizatori care nu au foarte multe cunoștințe de în domeniu, iar aceștia ar trebui protejați de mesaje din astea incomplete, mai ales când vine vorba despre companii care trăiesc din colectarea, analiza, vânzarea și exploatarea datelor utilizatorilor. Cam ce face Google …
Voi unde vă situați în acest grafic? Sunteți de acord cu ce zice Google?
via bbc