E drept că toată piața de smartphone a suferit o contracție în primul trimestru al acestui an. O scădere masivă, indusă de epidemia de coronavirus, care a dus la închiderea multor fabrici de componente. Dar și la scăderea masivă a cererii dinspre consumatori, pentru că oamenii sunt mult mai atenți atunci când cheltuie bani. Pe acest fond, HMD a pierdut pe zona Nokia și mai mult teren. Scăderea înregistrată de segmentul de smartphone al companiei finlandeze este cu mult mai mare decât scăderea medie la nivel global a pieței de telefoane smart.
Contextul general înseamnă o scădere cu aproximativ 13% a pieței globale de smartphone, față de perioada similară a anului trecut. Ceea ce s-ar traduce cu atingerea nivelului din 2013. Asta ca să înțelegeți gravitatea situației.
Pe acest fond, în aceeași perioadă de timp, adică primul trimestru al lui 2020, livrările HMD de terminale Nokia au scăzut cu 45% față perioada similară a anului trecut. Mai exact, HMD a vândut aproximativ jumătate din terminalele Nokia livrate în primul trimestru al lui 2019. Mă rog, este o diferență fină între livrări și vânzări, dar cifrele tot pe acolo bat.
Nici măcar dacă privit toată diviza de dispozitive mobile, lucrurile nu stau cu mult mai bine. HMD este unul dintre vânzătorii importanți de feature phone sub brandul Nokia. Chiar și așa, scăderea pentru toate dispozitivele mobile este de 34%. Compania finlandeză (HMD Global) a vândut cam două treimi din totalul de telefoane pe care le-a vândut în aceeași perioadă a anului trecut.
Asta în condițiile în care există companii care au reușit să crească, chiar și în acest context delicat. Xiaomi, spre exemplu. Sau Realme, tânăra companie desprinsă din Oppo. Semn că se poate.
Din păcate, toate firmele de analiză merg către o concluzie nu tocmai fericită. Lumea este de acord că al doilea trimestru al anului va însemna fundul prăpastiei pentru piața globală de smartphone. Și că sunt companii producătoare care s-ar putea să nu mai iasă din acest abis.
via Counterpoint