Cifrele pe care le veți vedea în cele ce urmează provin dintru-un studiu realizat de Canalys, valabil pentru piața din Europa, pentru cel de-al doilea trimestru al anului 2019. Ele se referă la numărul de unități livrate de fiecare producător (este o mică diferență între unitățile livrate și cele vândute). Însă dinamica pieței este vizibilă și sunt acolo câteva aspecte cel puțin interesante.
Samsung domină autoritar piața de smartphone din Europa, cu o cotă de piață de 40,6%. O creștere însemnată față de perioada similară a anului trecut, atunci când cota de piață era de 33,9%. Interesant este că producătorul coreean pare să fi luat cotă de piață de la marii rivali Huawei (18,8%) și Apple (14,1%), ambii în scădere semnificativă față de același trimestru din 2018.
Pe locul al patrulea al acestui clasament, îi găsim pe cei de la Xiaomi, cu o cotă de piață de 9,6%, în creștere cu 48% de la an la an (cea mai mare creștere procentuală). Semn că strategia lor de a ataca direct piețele europene începe să dea roade. Și sunt d-abia la început. În continuare cred că Xiaomi va crește inclusiv la nivel global.
A cincea poziție a topului este ocupată de HMD Global (Nokia), o surpriză plăcută.
Succesul de care se bucură Samsung pe piețele europene se datorează în foarte mare măsură unor telefoane mid-range sau chiar entry-level. Tot Canalys a realizat și un studiu pentru aceeași perioadă de timp cu cele mai populare terminale, care justifică cifrele. În primele cinci cele mai livrate telefoane în Europa găsim trei terminale Samsung (Galaxy A50, Galaxy A40 și Galaxy A20e). Adică exact genul de telefoane foarte prezente și în ofertele operatorilor, un vector foarte important de vânzări pe piețele europene.
Tot operatorilor de telefonie mobilă și ofertelor acestora cred că i se datorează și succesul Nokia în Europa.
De precizat că piața de smartphone pentru Europa a stagnat ca și volum total.
via Canalys