Conform unui studiu realizat de Kantar și WPP, care poartă numele de 2019 BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands, Amazon este brandul global cu cea mai mare valoare de piață, calculată conform algoritmilor la 315,5 miliarde dolari. Deși nu este privită ca o companie din sfera tehnologiei și activitatea comercială este principală, astfel încât compania aparține segmentului retail (conform realizatorilor studiului), îmi place să cred că Amazon este totuși mult prea legată de industria IT&C și că o parte însemnată din această creștere spectaculoasă vine din această direcție.
Oricum, în primele zece nume din acest clasament, companiile (mai exact brandurile) din tehnologie sunt majoritare: Apple, Google, Microsoft, Facebook sau Tencent. Plus alte nume conexe cu tehnologia, precum Visa sau AT&T. Valorile brandurilor le aveți în fotografia de mai sus.
La fel de mare este ponderea și în topul celor mai spectaculoase creșteri (2019 versus 2018), cu nume precum Instagram, Adobe, LinkedIn, SalesForce. Și aici găsim nume strâns legate de tehnologie, ca Uber sau Netflix.
Există și un clasament al noilor veniți în acest Top 100 BrandZ, unde, spre bucuria mea, vedem nume ca Xiaomi, Dell sau Xbox.
Studiul relevă fără drept de apel faptul că tehnologia a livrat cele mai multe nume în acest top, iar valoarea lor însumată este de departe cea mai mare. Este o ramură cu un potențial enorm, care va crește în continuare.
Pentru mai multe detalii am pus studiul complet în link-ul sursă.
via Top 100 BrandZ