Dacă încă nu sunteți hotărăți să vă luați un ceas inteligent cred că e momentul să începeți să analizați foarte bine domeniul și să vă gândiți că e momentul să vă luați unul: după o perioadă mai ezitantă se pare că piața smart watch-urilor a început să devină atractivă. În 2018 s-au vândut aproape 45 de milioane de unități, doar în ultimele trei luni din 2018 fiind înregistrate aproape 18 milioane de ceasuri smart vândute. Vorbim de o creștere de peste 56% față de 2017, cu Apple aflată în poziția de lider de necontestat.
Chiar dacă la numărul de ceasuri smart vândute Apple se poate lăuda cu creștere de ”doar” 5 milioane de bucăți în 2018, mult mai mică procentual decât au reușit competitorii, în cifre reale creșterea e aproape la fel de mare cât tot volumul înregistrat de exemplu de Fitbit.
Așa e posibil ca Apple să rămână cu o cotă de 50% din piața de ceasuri smart, în scădere, e adevărat. Fitbit ajunge pe locul doi, cu o cotă de piață de 12,2% (5,5 milioane de ceasuri smart vândute) iar Samsung și Garmin ocupă locurile 3 și 4, la distanță destul de mică de Fitbit.
De remarcat este că Fitbit, Samsung și Garmin aproape și-au dublat numărul de produse vândute. Fitbit reușește o creștere de peste 500% ajungând direct pe locul doi în ceea ce înseamnă cota de piață datorită modelului Versa. Și Samsung și-a extins cota de piață (chiar dacă puțin, de la 10.6% la 11.8%) datorită Galaxy Watch. Marele pierzător este Garmin care de la 7.5% cotă de piață în 2017 ajunge la 7.1% în 2018, cu toate că în 2018 a vândut cu peste 1 milion de ceasuri smart mai mult decât în 2017.
Mă bucură să văd aceste creșteri însă în cotinuare spun că tehnologia mai are de progresat, atât în ceea ce privește definirea clară a funcționalității cât mai ales autonomia.
Un lucru ce cert: dacă piața e dinamică înseamnă că o să putem vedea progres important, iar asta mă bucură.