Într-un Tweet viral de acum, contul oficial al Huawei urează La Mulți Ani folosindu-se de … un iPhone, după cum a menționat Marques Brownlee. Drept urmare Huawei a luat măsuri și îi retrogradează pe ”vinovați” – doi oameni din curtea proprie, chestie de bun simț.
Întrebare: dacă ați fi la un eveniment Huawei sau ați interacționa cu oameni din companie și i-ați vedea folosind alte produse (iPhone în speță) cam ce părere v-ați face despre produse? Ar fi logic să vă gândiți că dacă nici cei ce se ocupă de promovare nu cred în produs, cum să o facem noi?
Acum scoateți din poveste brandul Huawei și puneți altul. Să zicem Samsung. Credeți că aici s-a întâmplat? O da, bineînțeles. Și Samsung și-a luat muștruluiala de rigoare în urma folosirii conturilor de Twitter pentru promovare de pe iPhone. HTC? LG? Puneți orice doriți că sigur în cel puțin o ocazie cineva a ”promovat” un brand folosindu-se de iPhone. Invers nu prea am văzut.
Mie mi s-a întâmplat de foarte multe ori să particip la evenimente de promovare pentru diferite brand-uri de smartphone unde oamenii de PR (chiar și angajați ai companiei) foloseau … iPhone în văzul lumii. Să zicem că vizavi de agenția de PR angajată pentru eveniment e oarecum explicabil: oamenii de acolo au în portofoliu mai multe conturi, nu se ocupă exclusiv de brand și atunci bugetul e după măsură, mic și aproape niciodată nu include un smartphone. Mai mult ca sigur că respectivii oameni nu primesc telefon de firmă de la companie și atunci își cumpără unul.
Din păcate chiar și angajații de PR ai companiilor sunt undeva pe nivelul inferior vizavi de prioritatea în ceea ce înseamnă un smartphone de serviciu. Iar dacă nu primesc unul de la companie … își cumpără și ei unul.
Explicația
Ce? Orice om care înțelege că după ce dă 1000+ EUR pentru un flagship, vrea să mai scoată ceva din el după 2-3 ani de folosire, este practic forțat să aleagă logic … iPhone. Fie că ne place, fie că nu, iPhone-ul este în continuare smartphone-ul care își ține cel mai bine valoarea în timp.
Când lucrurile stau în acest fel, e absolut normal ca scăpări de genul acesta să apară, mai ales în condițiile în care serviciile de promovare pe social media (și nu numai!) cad în sarcina agențiilor.
Nu mi se pare neapărat că vina ar fi la agenție – cu toate că un profesionist ar găsi o soluție să nu se afișeze la o lansare non iPhone cu un iPhone. Vina e la brandul care vrea să și facă promovare și care nu înțelege că pe lângă bugetul clar asociat muncii depuse trebuie să includă si smartphone-ul pe care vrea să îl scoată în față.
Și atunci lucrurile ar fi mult mai simple pentru toată lumea și șansele ca astfel de scăpări, grave din punct de vedere al imaginii, nu ar mai apărea.