Se pare că fanii Apple s-au deșteptat (nu toți, doar câțiva) și au încercat să iasă din bucla de upgrade la 2 ani prin schimbarea bateriei, operație mult mai ieftină decât înlocuirea smartphone-ului. Cred că vă aduceți aminte de povestea în care Apple a fost acuzată de faptul că odată cu deteriorarea bateriei introducea în mod intenționat o scădere a performanței sub pretextul menținii autonomiei, lucru care în realitate a forțat foarte mulți utilizatori să facă upgrade și în felul acesta să crească artificial vânzările.
După ce povestea a fost dezvăluită și Apple a recunoscut șiretlicul a venit cu o ofertă prin care schimba bateriile la 29 USD și nu 79 USD cât era prețul inițial.
Urmarea este că aproximativ 11 milioane de utilizatori au optat să schimbe bateriile în 2018, față de o medie de 1-2 milioane cât înregistra Apple anual.
Dacă ne gândim că 9 milioane de utilizatori nu au mai făcut upgrade și nu au mai plătit în medie vreo 750 USD pe un iPhone, vă dați seama ce oportunitate ratată are Apple? Undeva la 6,7 miliarde USD, dacă nu și mai mult. Fain nu?
Asta ca să putem vedea mai bine ce venituri uriașe a făcut artificial Apple de-a lungul anilor prin faptul că își înșela clienții, dându-le informații false despre modul în care le funcționează smartphone-ul.
Nu e cazul să le plângem de milă: chiar și așa tot au încasat mai bine de 300 milioane USD de pe urma bateriilor vândute, mult mai puțin decât cele peste 6 miliarde potențiale din urma upgrade-urilor ”forțate”.
Probabil că și treaba asta l-a forțat pe Tim Cook să anunțe revizuirea prognozelor de vânzări și încasări pentru 2019 și mai mult ca sigur că i-a îndemnat să caute noi modalități de a face bani pe spatele fanilor.
via TV