Este vorba despre cifrele publicate de IDC pentru cel de-al doilea trimestru al anului 2018, acolo unde vedem o rocadă între Huawei și Apple pe podium. Producătorul chinez ocupă acum locul al doilea, în timp de Apple pare acum mai aproape de locul al patrulea, ocupat de Xiaomi, decât de poziția pe care tocmai a pierdut-o.
Nu le-aș plânge de milă americanilor de la Apple, au arătat de atâtea ori că știu să ia cel mai bine profitul de pe piața de smartphone și până la urmă acest lucru contează cel mai mult. Numai că, la nivel de imagine cel puțin, această performanță reușită de Huawei este totuși o lovitură.
Potrivit cifrelor publicate de IDC, piața globală de smartphone a scăzut în al doilea trimestru al anului cu 1,8% față de perioada similară a anului trecut. Asta se traduce printr-un total de 342 milioane de unități livrate în acest trimestru.
Dintre acestea, Samsung a reușit să livreze 71,5 milioane de unități (în picaj la nivel de cotă de piață), Huawei a livrat 54,2 milioane de unități, Apple 41,3 milioane de unități, iar Xiaomi, care ocupă locul al patrulea, 31,9 milioane de unități. Cum s-au tradus aceste cifre în cotele de piață ale acestor jucători, vedeți în tabelul de mai jos.
Ce trebuie totuși avut în vedere este faptul că vorbim despre unități livrate, nu vândute. Chiar dacă mișcările nu vor fi fabuloase, sunt convins că cifrele ar arăta diferit dacă ar fi numărate unitățile vândute de fiecare producător.
via IDC
[…] și în zona de flagship-uri, s-ar putea să se ridice și mai mult. Oricum, unele analize spun că Huawei a depășit Apple și se află acum pe locul al doilea al topului global al producătorilor de […]