De la lansarea oficială de acum trei ani, Apple nu a oferit niciodată cifre clare legate de vânzările de Apple Watch, menționând doar că acestea sunt în creștere. Așa că singura sursă de informare legată de cotele de piață aparține companiilor de studii de piață, în acest caz Canalys, care anunță că pe trimestrul trecut vânzările Apple Watch au ajuns undeva la 3.5 milioane de unități, cu o creștere de 30% față de perioada similară a anului trecut.
Pe de altă parte, cota de piață pare să fi scăzut de la 43% la 34%, dacă privim piața wearable pe ansamblu. Motivul e logic: tot mai multe companii vin cu produse de tip smart watch, care fac automat ca piața să crească, chiar dacă numărul de unități e departe de ceea ce vinde Apple, Xiaomi, Fitbit sau Samsung.
Pentru noi, utilizatorii, acesta este un lucru foarte bun pentru că produsele încep să se diferențieze și funcționalitățile clasice: heart rate, rezistență la apă, hărți, încep să fie prezente pe mai toate unitățile vândute.
Numai că din păcate, produsele care oferă o experiență bună sunt scumpe și au o autonomie foarte mică. Eu sunt utilizator de Fitbit Charge HR și Vector Watch și din această perspectivă vă pot spune că încă nu e momentul să investiți în ceasuri smart: prețurile sunt mari, utilitatea redusă. Poate peste încă ceva ani lucrurile să se schimbe.
via Canalys