Din câte spune firma Canalys Google reuşeşte să ia faţa Amazon îi ceea ce priveşte vânzările de boxe inteligente (smart speaker), domeniul ce are acum cea mai mare dinamică din zona tehnologiilor de consum. În primul trimestru din 2018 asistăm la o creștere de 210% a pieței, în comparație cu aceiași perioadă din 2017, piața ajungând la firava valoare de 9 milioane de unități.
Google se află pe primul loc cu 3,2 milioane de untități de Google Home și Home Mini. Urmează Amazon cu 2,5 milioane de aparate Echo, în condițiile în care piața americană nu mai este majoritară.
Interesant de observat în graficul de mai sus că vânzările nu se întâmplă mai deloc în Europa, SUA are 4,1 milioane de unități, urmează China cu 1,8 milioane și Coreea de Sud cu 730000 de bucăți. În China, Alibaba este lider, cu 1,1 milioane de Tmall Genie urmată apoi de Xiaomi cu 600000 de unități Xiao Ai.
Creșterea fenomenală a vânzărilor Google se datorează în special faptului că Google a intrat pe noi piețe, în special India unde a pornit parteneriate cu ofertanții de servicii internet.
Nu mă miră decizia Google de porni parteneriate și de promova intens Google Home, mai ales că lupta pe piața AI e tot mai intensă, iar cine reușește să aibă un număr cât mai mare de consumatori are și șansa să testeze mai bine algoritmii și produsele pe care le creează.
La nivel teoretic, ideea unui asistent digital de tipul smart speaker pare o idee bună, însă în contextul actual, unde datele personale sunt vânate de către Google, Facebook & co, a instala de bunăvoie așa ceva acasă și să îl lași pornit, să asculte tot ce vorbești, nu pare să fie o idee prea bună. E de ajuns că Google spionează tot ce mișcă pe smartphone-urile Android, de ce ai vrea să îl lași să facă asta și acasă?
Pe ideea asta, voi ați folosi o boxă inteligentă? Și dacă da, de ce?
[…] întâi este ocupat de Amazon Alexa cu 40% și abia pe urmă Google Home cu 23% – asta dacă ne uităm la statistica Canalys unde Google Home era lider. Bine, sunt vizate piețe diferite, IHS analizează piețele […]