O chestie interesantă: în Australia Apple a fost amendată cu aproximativ 6.6 milioane USD pentru că a refuzat să repare iPhone-uri și iPad-uri ce înainte fusesera reparate cu componente non Apple. Aceștia au venit în Apple Store după ce aparatele s-au blocat cu ”Error 53”, problemă software care a stricat toate aparatele ce aveau componente non Apple.
Aproximativ 275 de utilizatori de iDevice-uri din Australia s-au găsit în această situație și au au fost refuzați de suportul Apple pe motiv că au schimbat diverse componente cu produse non Apple.
În 2016, când problema a apărut, Apple a spus că se datorează faptului că sistemul de operare verifică legitimitatea folosirii unui senzor Touch ID original (o chestie normală până la urmă) și dacă apar diferențe, este generată o eroare și senzorul este dezactivat. Din păcate problema nu se limita doar la dezactivarea Touch ID ci făcea ca tot aparatul să nu mai fie funcțional, chestie ce a fost ulterior remediată de Apple.
În condițiile în care și în EU se fac eforturi mari pentru ca producătorii de gadget-uri să ofere suport extins (peste 2 ani) pentru produsele vândute, inclusiv pentru a oferi clienților posibilitatea de a folosi componente terțe, amenda luată de Apple în Australia mi se pare un prim pas într-o direcție bună.
via TV