Cel puțin pentru primul trimestru al anului, topul global al producatorilor de smartphone a cunoscut o dinamică interesantă. Xiaomi, Huawei și Apple au crescut ca și cotă de piață, în timp ce Samsung, Oppo și Vivo (ultimele două branduri aparțin aceluiați concern) au pierdut din popularitate. Toate datele au reieșit dintr-un studiu realizat de Strategy Analytics, ale cărui rezultate au fost publicate recent.
Poate cea mai interesantă dinamică în topul global al producatorilor de smartphone a avut-o Xiaomi, care a reușit să urce un loc și să îi devanseze pe cei de la Oppo. Pentru aceștia din urmă, strategia cu poziționarea ca brand premium și practicarea unor prețuri ceva mai mari decât ale concurenței, se pare că nu prea a dat roade. Și când te gândești că la un moment dat aspirau la podium și le suflau în ceafă celor de la Huawei.
Se pare că nu mai este cazul și că Huawei și-a securizat destul de bine poziția a treia a podiumului, cu o cotă de piață de 11,4% rezultată din nu mai puțin de 39,3 milioane de unități vândute în primul trimestru al lui 2018. Ba chiar s-au mai apropiat puțin de Apple, care are o cotă de piață de 15,1 procente.
Samsung domină în continuare topul global al producatorilor de smartphone, cu 22,6% cotă de piață, chiar dacă a livrat mai puține unități. Toată piața globală de smartphone s-a contractat, dacă judecăm după numărul de unități livrate.
Pe lângă cei de la Xiaomi, care au reușit cea mai spectaculoasă creștere și au urcat două poziții, conform celor de la Strategy Analytics, scoțându-i pe Vivo din top 5 și devansând Oppo, merită evidențiați și chinezii de la Huawei, care au reușit performanțele actuale în condițiile în care încă nu au acces pe piața din Statele Unite. Sunt convins că dacă vor reuși să înlăture și această piedică, lucrurile se vor reașeza în topul global al producatorilor de smartphone.
via GSM Arena
[…] îi face pentru a-și consolida prezența în Europa. Și, în mod indirect, pentru a-și consolida poziția a patra în topul global al producătorilor de smartphone, pe care a urcat în primul trimestru al acestui […]