În cel mai recent build de Office Insider se pot dicta documente. Utilizatorii înscriși în program pot să folosească comenzile vocale pentru a construi documente, prezentări sau email-uri. Opțiunea de dictare (dictate) face posibilă folosirea suitei Office (Word, Outlook, PowerPoint) fără să mai fie nevoie utilizarea unei tastaturi – serviciul Microsoft de recunoaștere a vorbirii fiind capabil să înțeleagă ceea ce vrem să îi spunem. Pentru moment doar în limba engleză!
”Dictate face parte din Office Intelligent Services, aducând puterea serviciilor cloud în aplicațiile Office, pentru a optimiza folosirea și a salva timp.”
Funcția de dictare va fi disponibilă în curând doar abonaților Office 365 și va necesita o conexiune permanentă la internet – logic de altfel, pentru că în cloud se întâmplă decodarea și optimizarea.
Cum funcționează:
- Se deschide aplicația Office vizată.
- Se pornește microfonul.
- Se alege Dictate, și când icon-ul devine roșu se poate începe dictarea. Pe măsură ce cuvintele sunt recunoscute, ele apar în document.
- Trebuie folosit un limbaj clar, coerent.
- În final se apasă din nou pe Dictate.
În momentul de față sistemul știe să adauge automat următoarele tipuri de semne de punctuație: punct, virgulă, semn de întrebare, linie nouă, paragraf.
Ideea nu este nouă, anul trecut din Microsoft Garage a ieșit aplicația Dictate, ce oferea fix aceiași funcționalitate – acum ea e integrată într-un build de test Office 365, din cadrul Office Insider.
Nu sună deloc rău și pe măsură ce AI-ul Microsoft va deveni tot mai deștept, vom asista și la o creștere a numărului de soluții similare în care o să putem vorbi cu calculatorul atunci când avem de scris un document sau o prezentare.
Ceva similar v-am prezentat deja, soluția Otter.ai aducând cam aceiași funcționalitate, dar direct pe smartphone.
via Microsoft