Altfel nu prea poate fi explicata prima scadere anuala a vânzarilor de smartphone de pe această piață. În 2017 s-a înregistrat o scădere cu 4% a numărului total de unități vândute în China, față de anul anterior, conform unui studiu Canalys. Este primul an în care vânzarile de smartphone scad, ceea ce ne arată clar că s-a ajuns la saturație. Însă acest lucru nu știrbește foarte mult din potențialul celei mai mari piețe globale, care va atrage în continuare jucătorii mari. Însă poate că acum atenția se va îndrepta și înspre alte țări cu potențial mare, una dintre acestea fiind India.
Scăderea vânzărilor pe 2017 a fost cauzată de un ultim trimestru catastrofal, cu un număr de unități vândute mai mic cu 14% decât în trimestrul al patrulea al anului anterior, a arătat aceeași cercetare realizată de Canalys.
În ceea ce privește producătorii care s-au descurcat cel mai bine pe piața din China, Huawei domină cu un număr total de 90 de milioane de unități vândute doar în această țară, urmat, în ordine, de Oppo, Vivo, Apple și Xiaomi. Nici urmă de Samsung în top 5, după cum se poate vedea.
Sunt foarte curios dacă vânzările de smartphone vor continua să scadă în China și în 2018 (eu cred că da) și cum vor încerca producătorii să compenseze acest lucru.
via Canalys