Conform unui nou studiu IDC piața dispozitivelor wearable se va dubla până în 2021, ajungând la 222.3 milioane de unități vândute, față de cele 113.2 milioane din 2017. Iar această creștere va fi susținută în mare parte de ceasuri (cele normale și cele smart).
Acum, piața e dominată de dispozitivele de fitness, cu Xiaomi Mi Band sau Fitbit Charge fiind în TOP-ul vânzărilor. Acestea vor deveni curând main stream și fără elemente noi de atractivitate (ce încă întârzie să apară) plus o rezistență redusă la utilizare intensă, vor ajunge să nu mai fie la fel de dorite pe piață.
Locul lor va fi luat de ceasuril (smart plus cele normale), ce în perioada următoare vor avea un salt semnificativ, cu o prognoză de vânzări de 149,5 milioane în 2021, față de doar 61.5 milioane în 2017.
Totodată zona de produse wearable care cuprinde hainele smart și/sau dispozitivele din categoria căștilor s-ar putea să crească cel mai mult în periaoda următoare – 524% de la 1.7 milioane în 2017 la 10.6 milioane în 2021. Dar în mod evident, aparatele care sunt purtate la mână – brățări, ceasuri – vor avea în continuare cea mai mare cotă de piață.
“Dispozitivele wearable de mâine vor avea mai multe opțiuni și vor fi multi funcționale, de la elementele de monitorizare a sănătății și până la comunicație și productivitate. În acest mod dispozitivele actuale vor deveni rapid neadecvate și așa se va putea justifica un upgrade” se spune în raportul IDC.
Sună logic ceea ce zice IDC. Însă ar trebui să nu uităm că aceiași companie de cercetare de piață ne spunea acum ceva timp că Windows Mobile și Nokia vor avea o cotă însemnată pe piața smartphone-urilor la final de 2020. Fiind un mediu la fel de dinamic (dacă nu chiar și mai dinamic) decât cel al smartphone-urilor, din punctul meu de vedere piața wearable nu reușește să se miște la fel de repede precum se spera.
Din aceleași două motive pe care le-am mai enumerat: autonomia (foarte mică) și utilitatea (fără un scop clar delimitat – multe încearcă să facă de toate și reușesc mai nimic). În afară de brățările smart care au o utilitate de bază bine definită și unde anumite branduri fac o treabă bună, celelalte produse wearable nu aduc nimic nimic credibil dincolo de efectul ”interesant„ și ”early adopter”.
Urmăresc cu mare atenție piața wearable și sunt curios dacă această prognoză va fi măcar aproape de adevăr.
via IDC