După ce Xiaomi a reușit să vândă peste 10 milioane de unități în luna septembrie a acestui an, record absolut pentru o lună calendaristică pentru producătorul chinez de smartphone, iată că Xiaomi recidivează și atinge din nou această performanță și în luna octombrie a acestui an, semn că trendul pozitiv pe care se găsește compania este unul de durată. Și, aș îndrăzni eu să spun, semn că cei de la Xiaomi se apropie din nou de top 5-ul producătorilor de smartphone la nivel global, acolo unde au mai fost și în trecut.
Dar poate că cel mai important este faptul că Xiaomi pare să fi pus la punct un sistem de distribuție și vânzare ceva mai eficient decât cel de acum un an-doi. Poate că o disponibilitate globală cât mai agresivă va conduce la rezultate și mai spectaculoase și cred că primii pași în această direcție au fost făcuți deja prin Xiaomi Mi A1, un smartphone disponibil inclusiv în România.
Probabil însuflețit de această nouă performanță, CEO-ul Xiaomi, Lei Jun, a stabilit o țintă ambițioasă pentru 2017: vânzări totale de 90 de milioane de unități, o creștere cu peste 50% față de cele 58 de milioane de telefoane smart vândute anul trecut. Va fi interesant de urmărit dacă vor reuși să atingă această performanță, ceea ce s-ar traduce cu cel mai prosper an pentru companie, din perspectiva numărului de unități vândute, dar mai ales cum se va reflecta această cifră în topul global al producătorilor de smartphone, acolo unde și Huawei are ambiții mari și amenință serios poziția a doua, ocupată de Apple.
Și dacă tot s-a angajat la asemenea cifre, Lei Jun a profitat de ocazie și a adus în atenția presei de specialitate faptul că Satya Nadella, CEO-ul Microsoft, a făcut o vizită la sediul Xiaomi, ceea ce se traduce printr-o strânsă relație între producătorul de smartphone și Microsoft. Va fi interesant de văzut cam cum se va materializa această relație de afaceri.
via GSM Arena