Lenovo a reușit să scape doar cu o amendă de 3,5 milioane USD și obligativitatea de a avea software-ul auditat pe o perioadă de 20 ani în urma problemelor grave de încălcare a intimității utilizatorilor ca urmare a preinstalării voite de malware/spyware pe laptop-uri. Cred că ”pacea” la care a ajuns Lenovo cu United States Federal Trade Commission (FTC), după doi ani de proces, e foarte favorabilă chinezilor și în același timp e un exemplu pentru alte companii care au sau vor dori să aducă practici similare.
De acum încolo Lenovo se obligă să ceară în mod expres acordul utilizatorilor înainte de a mai instala aplicații capabile să afișeze reclame, sau să extragă date despre aceștia. Bineînțeles amenda de 3,5 milioane USD se aplică doar pentru SUA și restricția de livrare a adware/spyware/malware-ului va fi valabilă tot acolo. Asta nu înseamnă că în mod automat și consumatorii europeni vor fi protejați.
În 2014 a ieșit scandalul cu aplicația Visual Discovery, construită de Superfish, un software de tip bloatware clasic pentru sistemele Lenovo, ce intercepta și redirecționa traficului din browser. De atunci și până acum utilizatorii de sisteme Lenovo au fost avertizați să fie foarte atenți (să dezinstaleze imediat Visual Discovery) atunci când folosesc laptop-urile pentru a face tranzacții.
Mă bucur să văd că în sfârșit se ia atitudine vizavi de bloatware-ul băgat pe gâtul utilizatorilor de laptop-uri cu Windows. Sper ca și alți producători să se simtă amenințați și să renunțe la acest fel de practici.
via zdnet