Creșterea constantă a vânzărilor de produse wearable a dus Xiaomi pe primul loc, depășind Fitbit, ale cărui vânzări au scăzut dramatic (cu aproape 40%) în trimestrul al doilea din 2017. Mai exact, Xiaomi a vândut 3,7 milioane de dispozitive wearable în Q2 din 2017, peste cele 3,4 milioane reușite de Fitbit și doar 2,8 milioane de Apple Watch. Restul producătorilor au vândut puțin sub 12 milioane.
Atât Xiaomi cât și Apple au reușit să își crească cota de piață față de anul trecut, marele pierzător fiind Fitbit ce a scăzut de la 29% la doar 16%. Poate că pentru unii e surprinzătoare clasarea Xiaomi pe primul loc, dar trebuie să știți că producătorul chinez are foarte multe produse wearable pe care le aduce pe piață cu prețuri extrem de mici în comparație cu produsele Fitbit, ca să nu mai zic cu Apple Watch.
Aș vrea să zic că e suprinzătoare căderea Fitbit, dar nu e așa. Ca posesor de Fitbit Charge HR, unul dintre cele mai bune dispozitive de fitness de pe piață pot să vă spun că … nu prea merită investiția. În decurs de 18 luni a trebuit să schimb două brățări, în garanție, pentru că s-au dezlipit, irecuperabil. Dacă la fel ca mine au pățit și alții, atunci e clar de ce Fitbit se duce în jos, când încă au cele mai performante (și interesante aș zice) produse pe această zonă.
Din ce ne spune Strategy Analytics, firma ce ne oferă top-ul de mai sus, Xiaomi a reușit să urce pe primul loc datorită vânzărilor de pe piața din China și India, unde cu prețuri mici au vândut extrem de multe produse.
Ce urmează?
Toată lumea așteaptă un ceas smart de la Fitbit care să beneficieze și de tot know-how-ul preluat de la Vector. Se pare că produsul e pe drum, așteptăm să îl vedem.
Dar dacă nu va fi ceva revoluționar Apple are toate șansele să ajungă pe primul loc.