O chestie extrem de interesantă: Google, compania care trăiește exclusiv din reclamă (o face, o vinde, o monitorizează, o trimite țintit) a decis să introducă în propriul browser o opțiune de blocare a reclamelor. Așa se facă ce build-urile Chrome Canary și Chrome Dev au deja inclusă (și activată) opțiunea de blocare automată a reclamelor din site-uri. Versiunea de Android e deja în faza de testare și cine vrea o poate folosi.
Un lucru foarte important ce trebuie menționat: NU TOATE reclamele sunt blocate de funcția implicită din Chrome, ci doar cele considerate foarte enervante și care afectează negativ experiența de browsing. Până în 2018 când funcția va ieși în versiunile oficiale de Chrome, opțiunea va fi testată de entuziaști.
Ce înseamnă reclamă enervantă și care afectează negativ experiența? În principiu cele care nu fac parte din seria reclamelor ”aprobate” de Coalition for Better Ads, organism din care Google face parte.
Vă dați seama că Google nu face asta degeaba, pe termen lung scopul este să filtreze reclamele … altora și să le lase pe cele servite de companie, fiind și cele … aprobate.
Sunt foarte curios cum o să evolueze treaba asta în viitor, mai ales în Comunitatea Europeană unde Google are deja probleme de concurență neloială. O astfel de funcție de blocare a reclamelor, activată implicit în browser-ul Chrome, care la rândul său este instalat FORȚAT și IMPLICIT pe majoritatea smartphone-urilor Android, are toate șansele să fie o armă anti competiție.
Dar să nu ne grăbim cu concluziile, până în 2018 mai e.
Vedem atunci ce și cum.
via XDA
Apoi să-mi fie iertată ignoranța dar îmi place ideea căci m-am săturat să intru de pe mobil pe un site care după ce că nici măcar nu e mobile friendly îmi mai și bagă din start pe gât o reclamă cât toată pagina pe care nici nu știi de unde să o închizi.
Exista solutii terte care (teoretic) nu vor baga bani in buzunarul Google. AdBlock pe Android, de exemplu – se poate descarca de aici https://play.google.com/store/apps/details?id=org.adblockplus.browser.