Trăim în era post PC, cu siguranță. Numai că ea nu este așa cum s-au grăbit mulți să anunțe – cu tabletele înlocuind PC-ul/laptopul. Din contră aș zice, suntem în era post PC în care sistemele hibrid 2-in-1 devin mult mai atractive decât tableta pură. Dovada este dată de cifrele de vânzări de tablete la nivel mondial, unde Apple rămâne lider, dar într-o piață în scădere și cu o cotă de piață tot mai mică.
La rândul său Samsung înregistrează scăderi ale cotei de piață pe zona de tablete, dar cu un volum de vânzări constant față de Apple care pierde teren.
După cum se poate vedea în statistica de mai jos dată de IDC, doar Huawei reușește creștere într-o piață în scădere, e drept, creșterea e modestă.
De la 39,6 milioane de unități vândute în primul trimestru din 2016 s-a ajuns la 36,2 milioane în prima parte a lui 2017. E o scădere de mai bine de 8%, care din păcate pentru Apple a devenit deja trend. Și dacă ne gândim bine este un lucru firesc: dacă ai o tabletă Apple nu prea ai nevoie să o schimbi în fiecare an – eu de exemplu am un iPad 3 din 2012 care încă merge foarte bine pentru browsing, ceva jocuri și filme. Chiar și cu tertipurile clasice ale Apple – de blocare a update-urilor și îngreunare voită a funcționării, nu am niciun motiv să o schimb. Și probabil în această situație se găsesc încă mulți alții, ciclul de înnoire pentru tabletă fiind mult mai mare decât în cazul unui smartphone.
Nu vedem nicăieri date despre Microsoft vizavi de Surface – nu mă miră, produsul este unul nișat, scump în comparație cu oferta Samsung, Apple sau Huawei.
După zece trimestre consecutive de scădere nu prea cred că există vreun motiv pentru ca piața de tablete să își revină – utilitatea lor este limitată, prețul destul de mare și hype-ul a cam trecut. Nu credeți?
via pocketnow