HomeFeaturedFocusProducatorii smartphone-ului Solarin au probleme financiare

Producatorii smartphone-ului Solarin au probleme financiare

Încă de când am scris prima dată despre conceptul de smartphone Solarin, propus de Sirin Labs, am spus că pare o tentativă sortită eșecului. Să propui un smartphone care încearcă să vândă gogoașa protecției datelor personale și a unei securități impenetrabile, la un preț de 14.000 dolari, în condițiile în care avea specificații învechite chiar și pentru perioada în care a fost lansat (în urmă cu vreo nouă luni de zile), pare sinucidere curată.

Au încercat alții aceeași rețetă și chiar și la prețuri mult mai prietenoase cu buzunarele naivilor, tot nu au reușit să impună un astfel de concept. Consumatorul este mult mai atent, chiar și atunci când vine vorba despre produsele premium/de elită, care, cel puțin în mod teoretic, le asigură proprietarilor un capital de imagine în ochii altor privitori. Drept dovadă, branduri mult mai puternice pe această niștă, se confruntă și ele cu probleme. Chiar acum câteva zile am văzut că Vertu a căzut extrem de mult ca și companie, ca valoare de piață și că a ajuns pe mâinile unor personaje pestrițe. Așa că nu ar trebui să ne mire că Sirin Labs, care a încercat un fel de tun cu acest Solarin Phone, se confruntă cu probleme mari și, conform ultimelor informații a recurs la disponibilizări de personal. Circa o treime din angajații companiei au fost concediați.

Asta nu ar fi un capăt de țară, însă, cu ocazia acestor disponibilizări s-a aflat faptul că întreaga companie număra… 90 de angajați!?!?!? Cu 90 de oameni s-a făcut cel mai sigur smartphone ca și securitate, un produs care avea un preț de 14.000 dolari!?!?!? Cred că este destul de clară natura acestui business, așa că promisiunile managementului conform cărora vor face noi angajări, care să se potrivească cu noua viziune a companiei, că vor continua să producă Solarin și că vor asigura în continuare suport pentru actualii clienți (se pare că se găsesc totuși clienți naivi, însă din declarațiile CEO-ului Sirin Labs deducem că nu foarte mulți, circa 800 de unități au fost vândute), sunt doar apă de ploaie.

Soarta Sirin Labs ne mai arată un lucru. Și anume că atunci când există marketing, orice rahat se vinde. Să nu uităm că Leonardo DiCaprio sau Tom Hardy au făcut promovare pentru acest smartphone și că fondurile strânse de companie pentru a produce Solarin au ajuns la circa 72 de milioane de dolari.

via TechCrunch

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep