Este rezultatul studiului celor de la Strategy Analytics, care a relevat că în al patrulea trimestru al anului trecut Apple a depășit la mustață numărul de unități de smartphone livrate de Samsung. Cifrele celor de la Strategy Analytics sunt destul de apropiate (78,3 milioane unități livrate pentru Apple, 77,5 milioane unități livrate de Samsung, cote de piață 17,8% pentru Apple și 17,7% pentru Samsung), așa că există posibilitatea ca alte companii de analiză și statistică să nu susțină această răsturnare de situație. Cu atât mai mult cu cât unele studii tratează numărul de unități livrate, altele contorizează numărul de terminale vândute. Este o diferență, una suficient de serioasă pentru a schimba aceste clasamente.
De notat că doar la nivel de al patrulea trimestru se înregistrează această situație. Pentru tot anul, dominarea Samsung este evidentă, chiar și în studiul celor de la Strategy Analytics. Samsung a reușit să livreze în tot anul 2016 nu mai puțin de 309,4 milioane de unități, având o cotă de piață de 20,8%, în timp ce Apple a livrat 215,4 milioane de iPhone-uri, având o cotă de piață de 14,5%.
Cu toate acestea, vestea legată de livrările record de smartphone înregistrate în ultimul trimestru al anului trecut a picat extrem de bine și a fost percepută corespunsător pe piețele bursiere. Prețul acțiunilor Apple a înregistrat o creștere de 3% imediat după publicarea acestor rezultate.
Locul al treilea al podiumului este ocupat, cum era de așteptat, de Huawei, cu o cotă de piață de 9,3% pentru tot anul 2016, rezultată dintr-un număr de 138,8 milioane de smartphone-uri. O creștere foarte importantă de la an la an, spre deosebire de primii doi clasați, care au pierdut cotă de piață, care ne arată că producătorul chinez este pus pe fapte mari.
De altfel creșteri semnificateive au înregistrat și cei de la Oppo și Vivo, care completează top 5-ul acestui clasament, ajungând la cote de piață de 6,7% și respectiv 5,8%.