HomeFeaturedFocusHMD reinvie oficial brand-ul Nokia, ingropat de Microsoft

HMD reinvie oficial brand-ul Nokia, ingropat de Microsoft

nokia-smartphone

În primul rând vorbim aici despre contractul prin care HMD Global Oy primește dreptul de a utiliza brand-ul Nokia pentru telefoane mobile și tablete, care tocmai a devenit oficial. În schimbul acestui drept, Nokia va încasa taxe de licență pentru produsele vândute de HMD. Chiar dacă Nokia nu va deține acțiuni în HMD (care este tot o companie finlandeză), legătura este ceva mai strânsă decât un simplu contract de licențiere. În primul rând, în consiliul director al HMD se va afla și un reprezentant al Nokia. Însă, mult mai important după părerea mea, în cadrul HMD sunt angajați mai mulți top manageri care provin de la Nokia. Plus alții care vin de la Microsoft, HTC sau Sony Ericsson.

HMD Global Oy are dreptul prin contract să folosească numele de Nokia pentru telefoane smart și tablete (în mod aproape sigur Android), pentru o perioadă de zece ani. Pe partea de feature phone, licența îi este atribuită companiei FIH Mobile, deținută de Foxconn. De altfel HMD, care prin actualul parteneriat deține acum și site-ul nokia.com, a și declarat oficial că în 2017 vor scoate pe piață primele smartphone-uri Android sub numele de Nokia.

Today marks a happy and important day for HMD. Nokia has been one of the most iconic and recognisable phone brands globally for decades. The excitement of re-introducing this much-loved, well-known and trusted brand to smartphone consumers is a responsibility and an ambition that everyone at HMD shares.

Coincindență sau nu, în aceeași perioadă board-ul și acționariatul Microsoft îl chestionează pe CEO-ul Satya Nadella în legătură cu strategia firmei pe zona de telefoane smart. S-a întâmplat la întâlnirea anuală a acționarilor, acolo unde zvonurile care au circulat în ultima vreme, legate de retragerea Microsoft de pe piața de smartphone, au produs îngrijorare:

“Can you calm me down… and tell me what your vision is for mobile?”

Se pare că tranzacția prin care Microsoft a achiziționat divizia de mobile de la Nokia nu a fost până la urmă una chiar câștigătoare. Iar răspunsul CEO-ului Satya Nadella la întrebarea pusă de unul dintre acționari, nu a fost deloc convingător:

We think about mobility broadly. In other words, we think about the mobility of the human being across all of the devices, not just the mobility of a single device. That said, we’re not stepping away or back from our focus on our mobile devices. What we are going to do is focus that effort on places where we have differentiation. If you take Windows Phone, where we are differentiated on Windows Phone is on manageability. It’s security, it’s Continuum capability — that is, the ability to have a phone that can act like a PC. So we’re going to double-down on those points of differentiation.

Va fi extrem de interesat de văzut dacă HMD se va descurca mai bine cu brand-ul Nokia și va ști să îl valorifice mai bine decât a reușit-o Microsoft. Extrem de interesant!

via MSPowerUser

1 COMENTARIU

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep