HomeFeaturedFocusCum a ajuns Huawei acolo unde este

Cum a ajuns Huawei acolo unde este

wang yanmin huawei

Adică pe poziția a treia a top-ului global al producătorilor de smartphone, cu o cotă de piață de 12,5% și în panoplia selectă a companiilor care au reușit să vândă peste 100 de milioane de telefoane smart într-un singur an, alături de Samsung și Apple, cu care ocupă și podiumul top-ului amintit mai sus. Ei bine, a făcut-o printr-o strategie de vânzări foarte bine pusă la punct, care a completat foarte bine linia de produse cu care chinezii au atacat piața. Și, deși inițial am ignorat comunicatul de presă care vorbea despre această strategie, mi-am adus aminte că am mai spus-o, cu trimitere la Xiaomi și la OnePlus la acel moment, că degeaba ai produse atractive, dacă strategia de vânzare este praf. Ei bine, din punctul meu de vedere, cele două companii amintite mai sus ar trebui să se inspire din lecția de manual pe care o oferă Huawei în ceea ce privește strategia de vânzări.

Mi-a atras atenția faptul că producătorul chinez organizează întâlniri regionale cu partenerii open market. În cadrul conferinței dedicate canalelor open market, CEE&Nordic Huawei CBG Open Channel Meeting pe numele ei, reprezentanții Huawei și clienții cheie din regiune și-au împărtășit experiențele pe acest segment de piață. Specialiști în vânzări din cadrul Huawei și partenerii open market ai companiei, au făcut schimb de observații, discutând despre strategia de produs, precum și despre cea de vânzări. Mai mult decât atât, au vorbit și despre planurile pentru 2017.

“Poziția noastră ne obligă să vorbim despre planurile noastre și să ne împărtășim experiențele care ne-au adus acolo unde suntem,” a declarat Wang Yanmin, Președintele CEE&Nordic Region, Huawei Consumer Business Group.

Parcă nici nu mai contează motto-ul sub care s-a desfășurat acest eveniment (Deschidere, transparență, cooperare și câștig), deși sunt convins că el reflectă crezul și filosofia Huawei. Asta în timp ce alți producători din prima linie preferă să se limiteze la piața din China și să iasă de acolo prin intermediul canalelor gri reprezentate de magazine online care livrează și în Europa. Aici este diferența, la mentalitate și aici, cred eu, a reușit Huawei să își surclaseze mulți dintre rivali. Încă odată, este o lecție gratuită de la care competitorii ar trebui să se inspire.

1 COMENTARIU

LASA UN COMENTARIU

Scrie comantariul
Introdu numele

*

MobileDirect.ro

Comentarii recente

Recomandare

Bigstep