Se pare că euforia Pokemon Go apune cu viteză sporită și că acest declin, despre care am mai vorbit, întrece chiar și previziunile celor mai pesimiști analiști, oameni care au spus că acest miracol este unul pe termen scurt. Numărul utilizatorilor plătitori a scăzut pe parcursul lunii august cu 79% procente. Statistica este realizată de către Slice Intelligence pe baza de utilizatori jucători din Statele Unite, însă cred că se poate extrapola fără probleme. Iar graficul de mai jos este grăitor pentru ceea ce a însemnat Pokemon Go pentru industria de jocuri pe platforme mobile.
În continuare nu trebuie să le plângem de milă celor de la Niantic, dezvoltatorii jocului, pentru că titlul lor atrage aproape o treime (28,4%) din încasările generate de toate jocurile de pe dispozitive mobile. Prin comparație, următorul titlu din listă, Candy Crush Saga, atrage doar 4,5 procente. Că încă mai fac bani frumoși, este evindent. Însă la fel de clar mi se pare și faptul că popularitatea titlului nu va reveni în veci la ceea ce a fost și că această scădere va continua într-un ritm asemănător.
Interesant este de remarcat și faptul că Pokemon Go a luat o felie importantă din utilizatorii plătitori de jocuri pe platforme mobile de la alte titluri. Deși domină clar, numărul total de astfel de utilizatori, pe teritoriul Statelor Unite, a rămas la același nivel de dinainte de apariția acestui popular titlu. Semn că valul la care făceam referire în titlu a trecut cu totul.