Un studiu realizat de IDC care a analizat evoluția cifrelor de vânzări de smartphone de pe piața din China în al doilea trimestru al anului, arată destul de clar că nici măcar în țara natală Xiaomi nu mai are strălucirea care a consacrat acest nume. Strategia de a scoate produse cu raport preț/specificații excelent a fost rapid copiată și de către alți producători chinezi, care au ales să meargă pe acest drum, spre deosebire de Xiaomi, care parcă a început să își prețuiască ceva mai mult numele.
În paralel, încăpățânarea de a nu ataca și piețele occidentale la un nivel ceva mai oficial decât simpla prezență în ofertele magazinelor online din China (care livrează și în Europa și Statele Unite) pare că i-a costat pe cei de la Xiaomi. Astfel că, deși piața chineză are încă un potențial imens, lucru reflectat foarte corect și de faptul că majoritatea jucătorilor au crescut ca și cotă de piață, Xiaomi a alunecat până pe al patrulea loc al clasamentului vânzărilor din China pentru al doilea trimestru al anului.
Acolo unde Huawei domină, cu o cotă de piață de 17,2% (o creștere de 15,2% față de aceeași perioadă a anului trecut) și unde OPPO și vivo, ocupanții locurilor al doilea și al treilea, au crescut exploziv, cu 124,1 și respectiv 74,1 procente. Și vând oficial și în afara Asiei!
Xiaomi a înregistrat o scădere de peste 38 de procente, urmată destul de aproape de Apple, ocupanta ultimului loc din top 5, care a înregistrat o scădere de 31,7%. Cam de aici începe asaltul chinezilor. Este de văzut cam unde se va opri el.
via IDC